آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
5
مطالبه:

پادگان ۰۷ خرم آباد و مطالبه ای عمومی که دوباره زنده شد

  • کد خبر : 23878
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
پادگان ۰۷ خرم آباد و مطالبه ای عمومی که دوباره زنده شد
پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش در خرم آباد ۱۵ هکتار مساحت دارد که موضوع واگذاری زمین های آن اوایل پارسال موجب واکنش عموم مردم و تشکیل زنجیره انسانی به دور این منطقه ۹۰ ساله شد اکنون نیز با گذشت بیش از یکسال، مطالبه مردم و مسوولان برای حفظ این میراث دوباره زنده شده است.

– پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش در خرم آباد ۱۵ هکتار مساحت دارد که موضوع واگذاری زمین های آن اوایل پارسال موجب واکنش عموم مردم و تشکیل زنجیره انسانی به دور این منطقه ۹۰ ساله شد اکنون نیز با گذشت بیش از یکسال، مطالبه مردم و مسوولان برای حفظ این میراث دوباره زنده شده است.

به گزارش ایرنا با اجرای قانون خروج پادگان‌ها از شهرها، پادگان ۰۷ نیروی زمینی ارتش خرم‌آباد اوایل پارسال تخلیه و بخشی از اراضی آن توسط ارتش به مناقصه گذاشته شد که در نهایت با مشاهده خرید و فروش این اراضی در مرکز شهر، این تصمیم با اعتراض شدید مردم مواجه شد.

این پادگان، بناهای تاریخی با ثبت در فهرست ملی را نیز در خود جای داده است و همین موضوع نیز، دلیل مضاعفی شد تا خواسته مردم برای حفظ آن و پرهیز از ساخت و ساز دوچندان شود اما در راستای مصوبه شورای معماری و شهرسازی کشور و مصوبه خروج پادگان‌ها از داخل شهرها، پادگان ۰۷ خرم آباد مشمول این مصوبات قرار گرفت و خرداد پارسال ساختمان‌های غیرتاریخی و همچنین بخشی از دیوار محصور کننده این محوطه ۱۵ هکتاری تخریب شد.

تخریب بخشی از دیوار پادگان خبرساز و منجر به واکنش مردم شد تا جایی که سعید فتوحی شهردار وقت خرم‌آباد در این خصوص نشست خبری برگزار کرد و گفت که بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مسوولان ارتش، هیچ عملیاتی در پادگان ۰۷ فعلا انجام نخواهد شد تا پیشنهادات شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه اعلام شود.

به گفته وی توافق اولیه در سال ۹۲ و توافق نهایی در سال ۹۹بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری خرم آباد انجام گرفته و مقرر شده است از ۱۵هکتار مساحت این مجموعه ۱۵۸ قطعه مسکونی و ۵۸ قطعه تجاری تعریف شود که سهم شهرداری ۲۱ قطعه مسکونی و هفت قطعه تجاری بوده است.

فتوحی تاکید کرد: برای احترام به افکار عمومی و مردم خرم آباد که خواهان حفظ پادگان ۰۷ و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری هستند از مسوولان ارتش می خواهیم با شهرداری خرم آباد همچون گذشته همکاری کند.

بنابر ادعای فتوحی، شهرداری به دنبال این بوده که حقوق ارتش را قانونی پرداخت کند و این توانایی را دارد اراضی سهم ارتش را خریداری نماید بنابراین شهرداری در یک مهلت تعیین شده با فروش املاک خود و خرید زمین های ۰۷ می تواند بهترین هدیه را به مردم خرم آباد تقدیم کند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.