آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
2
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران: لرستان

بزرگترین دستاوردهای امام(ره) ایجاد پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود

  • کد خبر : 23053
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
بزرگترین دستاوردهای امام(ره) ایجاد پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود
مدیرکل بنیاد شهید و امور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: امام خمینی(ره) دستاوردهای فراوانی در عرصه‌های مختلف داشت و بزرگترین دستاوردهای ایشان ایجاد پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی در جمع نیروهای سپاه پاسداران لرستان در سخنرانی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: بعد از غیبت امام زمان(عج) تلاش علما بر این بوده و هست که بتوانند این مکتب را حفظ و تحویل امام زمان بدهند و در طول تاریخ علما کارهای زیادی انجام دادند.

وی افزود: امام خمینی(ره) اول خودش را تربیت کرد، در عرفان به سردمدار همه عرفا شد و در بحث فلسفه استاد تمام بود و مرجعی کامل در بین عامه مردم بود و امام راحل در زهد و عرفان شخصی سرآمد همه شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امام راحل در بعد اجتماعی فرزندانی مثل آیت‌الله سبحانی و… تربیت کرد و همه جانبه به جلو آمد و کسی نتوانست جلوی این حرکت امام را بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: اگر می‌بینید در طول تاریخ علما در جایی با شکست مواجعه شدند چون در یک بعد به جلو رفتند ولی امام راحل با همه جوانب به جلو آمد و کار کرد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در سال ۵۷ که تا آن زمان دنیا اسلام را به اسم اهل تسنن می‌شناختند، با تثبیت نظام جمهوری اسلامی یک صندلی به نام تشیع به صندلی‌های سیاسی دنیا اضافه کرد و بحث حکومت جهانی و حکومت مهدوی را مطرح کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز در تمام کشورهای دنیا هر جلسه‌ای که به اسم مذاهب برگزار می‌شود یک عالم شیعه نیز حضور دارد و دنیا شیعه را می‌شناسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه دشمن نتوانست شیعه را حذف کند، خاطرنشان کرد: با ورود امام راحل بحث حکومت جهانی مطرح شد و یکی از بزرگترین دستاوردهای ایشان ایجاد یک پایگاه رسمی شیعه در دنیا بود.

وی ادامه داد: دستاورد دوم امام خمینی(ره) نهادینه‌سازی واژه شهید و شهادت در بین عامه مردم در جامعه بر مبنای قرآن بود.

هاشمی افزود: امام خمینی(ره) کارهای بزرگی انجام داد که خیلی از آن‌ها مطرح نشده است، امام در سخنرانی‌های اولیه‌اش به بحث حجاب پرداخت و آن را نهادینه کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به توطئه‌های دشمن بیان کرد: امروز دشمن آرمان‌های اولیه شهادت و حجاب را هدف قرار داده و در بین شیعه انواع تفکرات ایجاد کرده، اما نقشه‌های دشمن همواره نقش بر آب است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) ابتدا خودش رشد و پرورش یافت که توانست جامعه را بسازد و بعد از ۴۵ سال هنوز جوانان دنیا به عش. ایشان شهید می‌شوند، اظهار کرد: باید به زوایای وجودی امام(ره) بیشتر توجه کنیم ایشان را بشناسیم و شخصیت امام راحل را در جامعه تبیین سازیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.