آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

هشدار سطح قرمز سامانه بارشی در لرستان

  • کد خبر : 21971
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
هشدار سطح قرمز سامانه بارشی در لرستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از هشدار سطح قرمز بارندگی توسط سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از هشدار سطح قرمز بارندگی توسط سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، دکتر احمدرضا دالوند در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی کشور و هشدار سطح قرمز بارندگی توسط سازمان مدیریت بحران و بیان اینکه سامانه‌ی بارشی که از صبح چهارشنبه وارد استان می‌شود میزان بارندگی را بین ۴۰ تا ۶۰ و به صورت نقطه‌ای از ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیمتر پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: فرمانداران ضمن تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های خود اقدامات پیشگیرانه برای بارندگی‌های پیش رو را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در حوزه استحفاظی خود حضور داشته باشند، افزود: از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها عدم حضور عموم مردم را در مناطق پر خطر و حادثه خیز استان، استقرار در بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات را هشدار و اطلاع‌رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: همچنین دستگاه‌ها نسبت به لایروبی رودخانه‌ها،مسیل‌ها و انهار به ویژه تخلیه رسوبات از دهانه پل‌ها در داخل محدوده و حریم شهرها و روستاها اقدامات لازم را انجام دهند.

دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گیرند

وی در ادامه بر لزوم آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید و با بیان اینکه باید اقدامات لازم را جهت جلوگیری از قطعی احتمالی آب، برق، گاز و پوشش شبکه‌های مخابراتی به دلیل بارش‌ها انجام دهند، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان ضمن استقرار اکیپ‌های امدادی در مسیرهای حادثه‌خیز با هماهنگی فرمانداران نسبت به تامین مکانی مناسب جهت اسکان احتمالی اقدام کند.

دکتر دالوند عنوان کرد: پلیس‌راه استان نیز ضمن اطلاع‌رسانی به منظور پرهیز هم استانی‌ها از سفرهای غیرضرور نسبت به استقرار نیروهای عملیاتی در راه‌ها و گردنه‌های استان، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به روستاییان نسبت به خطرات ناشی از ورود این سامانه بارشی به استان، خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و امور عشایری استان هشدارهای لازم را به بهره برداران بخش کشاورزی، مالکین مزارع پرورش ماهی و عشایر اعلام کرده تا نسبت به اتخاذ تصمیم تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات اقدام کنند.

تا پایان هفته، گردشگری ممنوع

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل چشمه سامانه گرد و غبار و ورود آن در روز سه‌شنبه به استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته حضور گردشگران در مناطق تفریحی و گردشگری لرستان ممنوع و میراث فرهنگی استان هشدارهای لازم را به دفاتر این حوزه اعلام کند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=21971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.