آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
2

نشست خبری مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اصحاب رسانه استان اشتغال اعلام شده مربوط به تعهد دستگاههای اجرایی است/نظارت بر اشتغال ثبت شده دستگاههای اجرایی استان با تشکیل قرارگاه اشتغال

  • کد خبر : 20951
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
نشست خبری مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اصحاب رسانه استان اشتغال اعلام شده مربوط به تعهد دستگاههای اجرایی است/نظارت بر اشتغال ثبت شده دستگاههای اجرایی استان با تشکیل قرارگاه اشتغال

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه اشتغال حهت نظارت و پایش اشتغال ثبت شده گفت : آمار مشاغلی که در سامانه رصد به ثبت رسیده مربوط به تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی استان است و باید به درستی محقق شود . به گزارش طلوع افلاکhttp://نشست خبری مدیر کل تعاون کار […]

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه اشتغال حهت نظارت و پایش اشتغال ثبت شده گفت : آمار مشاغلی که در سامانه رصد به ثبت رسیده مربوط به تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی استان است و باید به درستی محقق شود .

به گزارش طلوع افلاکhttp://نشست خبری مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اصحاب رسانه استان اشتغال اعلام شده مربوط به تعهد دستگاههای اجرایی است/نظارت بر اشتغال ثبت شده دستگاههای اجرایی استان با تشکیل قرارگاه اشتغال ، علی جهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در سخنانی با اشاره به آمار اشتغال در لرستان و سامانه «رصد» در این رابطه، اظهار داشت: این سامانه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه برای رصد، پایش و نظارت طرح های اشتغالزایی راه اندازی شده است، عنوان کرد: این سامانه تنها در لرستان راه اندازی نشده، بلکه برای کل کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در پاسخ به این سوال که آیا با ۳۰۰ میلیون تومان می شود شغل ایجاد کرد؟ گفت: سوال من این است که اگر با این میزان تسهیلات شغل ایجاد نمی شود، پس چرا مراجعه کننده برای دریافت این تسهیلات داریم؟

جهانی در خصوص ثبت ۲۸ هزار شغل در استان طی سال جاری توضیح داد: سامانه ای به نام “رصد” با همکاری وزارت کار و وزارت کشور برای تمامی استان ها برای پایش، رصد و نظارت طرح های اشتغالزا در تمامی استان ها طراحی شده و اطلاعات آن به صورت لحظه ای به روز می شود.

به گفته وی اختلاف عدد هزار فرصت شغلی در استان به همین دلیل است که این آمار در دو زمان جداگانه توسط اداره کار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اعلام شده و با توجه به تغییر لحظه ای آمار، اختلاف عدد امری طبیعی است.

وی گفت: کار و وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارتی است و دستگاه ها را رصد می کند که تعهد اشتغالزایی هریک از دستگاه های اجرایی استان برای سال جاری ۳۹ هزار و ۴۷۵ نفر بوده که در ابتدای سالجاری متعهد به ایجاد این تعداد شغل شده اند و باید تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق و در خصوص صحت و درستی ایجاد این آمار که اعلام شده است پای کار باشند .

جهانی ادامه داد: تا حدود یک ماه گذشته پرداخت تسهیلات اشتغال به ۲۸ هزار نفر در سامانه ثبت شده بود که این رقم در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر است و پایش این امر برای راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده آغاز شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه اشتغال کشور از هشتم بهمن ماه جاری به دستور رییس جمهور افزود: افرادی که وام اشتغال را دریافت کرده و در سامانه رصد ثبت شده اند به سه روش راستی آزمایی می شوند.

وی ادامه داد: در روش اول، با ارسال پیامک از ایجاد شغل آنها سوال پرسیده می شود که در صورت عدم تحقق اشتغالزایی، به دستگاه مربوطه که آنها را برای تسهیلات معرفی کرده ارجاع می شوند تا بررسی های بیشتر و چرایی عدم ایجاد اشتغال انجام شود.

جهانی اضافه کرد: همچنین با سه مرکز مشاوره کارآفرینی در استان قراداد بسته شده تا در مرحله دوم راستی آزمایی، با برقراری تماس تلفنی نسبت به پایش دریافت کنندگان تسهیلات اقدام کنند و در مرحله آخر نیز بازدید میدانی به صورت سرزده و رندمی صورت می گیرد و چنانچه تسهیلات در راستای اشتغالزایی استفاده نشده باشد فرد با سود ۲۴ درصدی جریمه خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=20951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.