آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
3
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:

تولید سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در لرستان ⁨

  • کد خبر : 20833
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
تولید سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در لرستان ⁨
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود. عطاء حسن‌پور بیست و ششم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ترویج صنایع دستی در رشته‌های مختلف صنایع دستی ۱۵۰ کارگاه چرم‌دوزی در لرستان فعالیت می‌کنند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
عطاء حسن‌پور بیست و ششم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ترویج صنایع دستی در رشته‌های مختلف صنایع دستی ۱۵۰ کارگاه چرم‌دوزی در لرستان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها بیش از ۲۰۰ هنرمند مشغول به کار هستند، عنوان کرد: سالانه ۱۵ هزار قطعه تولیدات چرمی در استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
حسن‌پور میزان فروش سالانه تولیدات محصولات چرمی را حدود دو میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هنرمندان دست‌سازه‌های چرمی لرستان، سال‌جاری در ۱۵ نمایشگاه استانی و ملی مشارکت داشته‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص حمایت از هنرمندان این رشته، بیان کرد: در این راستا هنرمندان در رشته چرم‌دوزی حدود یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: عمده مشکلات هنرمندان فعال در رشته‌های چرمی کمبود مواد اولیه، نبود سرمایه کافی و عدم دسترسی به بازارهای هدف است که با برنامه‌ریزی‌ و راهکارهای مناسب درصدد رفع این مشکلات هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=20833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.