آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
3

پیشنهادی راهبردی به فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا )

  • کد خبر : 20256
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
پیشنهادی راهبردی به فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا )
جام جهانی فوتبال یکی از فستیوال‌های بزرگ بشری و رویدادی ترکیبی ورزشی ؛ اقتصادی ؛ اجتماعی و سیاسی است که توجه میلیاردها نفر از ساکنین کره زمین را به خود جلب می‌کند. نتیجه سالها برنامه ریزی و کار و تلاش تیم‌های فوتبال کشورها در جام جهانی ظهور و بروز می‌نماید. 32 تیم از گوشه و کنار جهان به جام جهانی راه میابند. اما در این میان؛ هستند کشورهای فقیر و ضعیفی مانند بنگلادش ؛ اریتره ؛ گواتمالا ؛ سومالی و... که شاید هیچ گاه نمی‌توانند به جام جهانی فوتبال راه یابند و مردم این کشورها اغلب ؛ آرزوی حضور تیم فوتبال کشورشان را به گور می‌برند؟!؟ .

جام جهانی فوتبال یکی از فستیوال‌های بزرگ بشری و رویدادی ترکیبی ورزشی ؛ اقتصادی ؛ اجتماعی و سیاسی است که توجه میلیاردها نفر از ساکنین کره زمین را به خود جلب می‌کند. نتیجه سالها برنامه ریزی و کار و تلاش تیم‌های فوتبال کشورها در جام جهانی ظهور و بروز می‌نماید. ۳۲ تیم از گوشه و کنار جهان به جام جهانی راه میابند. اما در این میان؛ هستند کشورهای فقیر و ضعیفی مانند بنگلادش ؛ اریتره ؛ گواتمالا ؛ سومالی و… که شاید هیچ گاه نمی‌توانند به جام جهانی فوتبال راه یابند و مردم این کشورها اغلب ؛ آرزوی حضور تیم فوتبال کشورشان را به گور می‌برند؟!؟ .
به عنوان یک اقدام انسانی امید آفرین؛ در جهت کاهش فاصله طبقاتی میان کشورها و تقویت حس همدلی و نوعدوستی ؛ پیشنهاد میکنم برای هر دوره جام جهانی فوتبال ؛ ۸ تیم به نام تیم امید متشکل از همین کشورهای فقیر و ضعیف که تاکنون نتوانسته اند بدلیل فقر منابع و امکانات در مسابقات فوتبال شرکت کنند اجازه حضور در جام جهانی پیدا کرده و هر چند نمایشی و ضعیف ؛ مسابقه دهند تا شاهد توجه جهانیان به موضوع همدلی و همدردی باشیم. همچنین پیشنهاد می‌شود بزرگان و برندگان جام جهانی فوتبال بخشی از جوایز نقدی و مالی خود را صرف کمک و سرمایه گذاری و توسعه فوتبال در کشورهای فقیر نمایند. قطعا اجرای این پیشنهاد می‌تواند نقطه عطفی در روابط ملت‌ها ؛ گسترش مهربانی ؛ توسعه نوعدوستی ؛ افزایش تلاش و کوشش ورزشی در جوامع فقیر و ضعیف و کشف استعدادها و نقش آفرینی همه مردم دنیا در این رویداد بزرگ ورزشی باشد.

حسن خسروی.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=20256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.