آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
0
استاندار لرستان:

لزوم تکمیل راه‌آهن لرستان برای خدمت به زوار اربعین حسینی

  • کد خبر : 18953
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
لزوم تکمیل راه‌آهن لرستان برای خدمت به زوار اربعین حسینی
استاندار لرستان گفت: ما وظیفه داریم که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در جهات مختلف ازجمله اجرای پروژه راه‌آهن استان فراهم کنیم.

استاندار لرستان گفت: ما وظیفه داریم که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در جهات مختلف ازجمله اجرای پروژه راه‌آهن استان فراهم کنیم.

فرهاد زیویار، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک، اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز به‌ کار کرده‌ و علی‌الرغم اینکه کارهای مقدماتی آن در همان سال بود، اما شروع اصلی آن در ۱۳۹۲ بوده‌ است.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک به دلایل مالی و قراردادی در اواخر ۱۳۹۷ متوقف شد، افزود: اعتبار این ابرپروژه قابل مقایسه با اعتبار کل لرستان در یک سال نیست.

استاندار لرستان عنوان کرد: اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک موجب تحول در این استان و مناطق مجاور می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌آهن سراسری لرستان فعلاً از مسیر دورود به خرم‌آباد است، اما بخش‌های تکمیلی این پروژه بروجرد، الیگودرز، پلدختر و اندیشمک را نیز شامل می‌شود.

زیویار با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: ما به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملت امام حسین(ع) هستیم و حتی دفاع از کشور نیز برای وصل‌کردن ملت‌های مسلمان به‌هم است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ما وظیفه داریم که تمهیدات لازم را برای زائران اربعین در جهات مختلف ازجمله اجرای پروژه راه‌آهن لرستان فراهم کنیم.

زیویار اظهار کرد: پروژه راه‌آهن لرستان جزو پروژه‌های اولویت‌دار است و حتی مسئولان ارشد کشور نیز نسبت به این پروژه احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزارش پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک به خدمت مقام معظم رهبری هم رسیده، افزود: اعتبار این پروژه باید از محل‌هایی متفاوت با بودجه عادی کشوری تأمین شود.

استاندار لرستان با اشاره به نقش اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک در گردشگری و حمل‌ونقل این استان، عنوان کرد: لرستان با این پروژه به مسیر راه‌آهن سراسری کشور متصل و از مواهب آن بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن لرستان ۸۰ سال سابقه دارد و آن‌قدر فرسوده است که سرعت قطار در بعضی نقاط به ۱۵ کیلومتر نمی‌رسد، بیان کرد: این عامل از دست‌دادن زمان، فرصت‌ها و موقعیت‌ها را به‌دنبال دارد.

زیویار با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک گفت: وزیر راه‌ و شهرسازی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، نمایندگان مجلس و نمایندگان لرستان در مجلس خبرگان رهبری و همه نسبت به اجرای این پروژه همکاری دارند

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=18953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.