آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

حمایت ۵۰ درصدی از فعالیتهای برجسته قرآنی در لرستان

  • کد خبر : 18424
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حمایت مالی 50 درصدی این اداره کل از فعالیت های برجسته قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: 90 درصد موسسات قرآنی توسط بانوان هم استانی اداره می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حمایت مالی ۵۰ درصدی این اداره کل از فعالیت های برجسته قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد موسسات قرآنی توسط بانوان هم استانی اداره می شوند.

به گزارش گریت نیوز،منصور احمدی در نشست با مدیران موسسات قرآن و عترت خرم آباد اظهار کرد: بر اساس پیگیری هایی که صورت گرفته، این اداره کل از طرح ها و رویدادهای مهم قرآنی تا ۵۰ درصد تامین هزینه مالی آن حمایت خواهد کرد.

وی افزود: این برنامه ها باید با رویکرد فرهنگی، هنری و همچنین در برگیری عمومی جامعه با اولویت جوانان باشند که در آن بدیع و نوآور نیز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: لرستان ظرفیت برگزاری رویدادهای مهم ملی و بین المللی قرآنی را دارد و تلاش داریم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت میزبان چنین رویدادهایی باشیم.

احمدی به مشکلات موسسات قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: بحران کرونا موسسات قرآنی را با مشکلات وجودی روبرو کرد و اگر هم اکنون موسسه‌ای توانسته است از این بحران گذر کند با مجاهدت ها و تلاش‌های شبانه روزی دست اندرکاران آن بوده است.

وی افزود: در گذشته و ماقبل سال ۱۳۹۴ کمک هزینه های رهن و اجاره و تجهیزات در اختیار موسسات قرآنی قرار می گرفت، ولی در چندین سال گذشته این حمایت ها چه شکلی حذف شده است، اما تلاش داریم بتوانیم تا سرحد موجود از ظرفیت‌ها برای کاسته شدن از این مشکلات کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: انتظار می‌رود موسسات حرکت به سمت رویکردهای هنری را در بحث تبلیغ، ترویج، آموزش و همچنین نشر مفاهیم قرآن در پیش بگیرند تا بتوان بهتر از گذشته در راستای فعالیت های قرآنی و نهادینه کردن آن در جامعه گام برداریم.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد موسسات قرآنی در لرستان توسط خواهران اداره می شوند، گفت: آمادگی داریم جهت ایجاد موسسات قرآنی توسط برادران حمایت های ویژه ای را نیز در نظر بگیریم تا با تمام توان و ظرفیت همه موجود در راستای رونق قرآن و ترویج آموزه های آن در سطح جامعه تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=18424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.