آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
1
نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد:

ابراز نگرانی از روند کاهش جمعیت در کشور

  • کد خبر : 16402
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
ابراز نگرانی از روند کاهش جمعیت در کشور
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مصوبات تشویقی نرخ جمعیت باید توسط دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها به صورت کامل اجرایی شود تا زمینه تشویق زوجین به فرزندآوری فراهم گردد.

ابراز نگرانی از روند کاهش جمعیت در کشور
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مصوبات تشویقی نرخ جمعیت باید توسط دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها به صورت کامل اجرایی شود تا زمینه تشویق زوجین به فرزندآوری فراهم گردد.
به گزارش یافته، حجت الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی امام جمعه خرم آباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی الغدیر، با اشاره به شهادت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر اظهار داشت: این افراد انسان‌هایی مخلص، مؤمن، صادق، بصیر، شجاع و محکم بودند که در نهایت این افراد پاداش اخلاص خود را با شهادت از خداوند متعال گرفتند.
وی با بیان اینکه حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰ نقاب از چهره منافقان کنار زد، گفت: لرستان در حادثه ۷ تیر ۱۳۶۰ دو شهید سرافراز حجج اسلام شهید سید فخر الدین رحیمی و محمد حسین صادقی را تقدیم انقلاب نمود.
شاهرخی با ابراز نگرانی از روند کاهش جمعیت در کشور، گفت: باید تدابیری‌اندیشیده شود تا در آینده به نرخ منفی جمعیت گرفتار نشویم. کشور ما از نظر شاخص جمعیت در مرحله هشدار قرار گرفته است.
شاهرخی اظهار داشت: با ادامه این وضعیت شاهد افزایش جمعیت سالمندان، کاهش نیروی کار، افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی و مهم‌تر از همه پائین آمدن ضریب امنیتی خواهیم بود.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به ارائه راهکار‌های لازم برای افزایش جمعیت و ازدیاد نسل، خاطر نشان کرد: مصوبات تشویقی نرخ جمعیت باید توسط دولت، مجلس و سایر نهاد‌ها به صورت کامل اجرایی شود تا زمینه تشویق زوجین به فرزندآوری فراهم گردد.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به هفته قوه قضائیه و لزوم برقراری عدل در جامعه یادآور شد: اعمال قانون در جامعه و مبارزه با اخلالگران و متخلفان باید در اولویت فعالیت‌های دستگاه قضا قرار گیرد.
وی عملکرد مجموعه دستگاه قضا را در استان مطلوب عنوان کرد و گفت: مردم از فعالیت‌های دستگاه قضا در برقراری نظم و امنیت حمایت کنند.
وی در پایان بر انسجام و وحدت همه جانبه مردم در صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تأکید و خاطر نشان کرد: ادامه سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با بصیرت، راهکاری مؤثر در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است.
شایان ذکر است برگزاری میز شمیم خدمت و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رییس کل دادگستری استان لرستان بمناسبت هفته قوه قضاییه از برنامه های امروز مراسم نماز جمعه در مرکز استان بود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=16402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.