آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
3
لیگ دسته اول ایران:

عدم ثبات بزرگترین دلیل ناکامی پرهزینه‌ترین تیم لیگ یک؛

  • کد خبر : 15706
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
عدم ثبات بزرگترین دلیل ناکامی پرهزینه‌ترین تیم لیگ یک؛
نویسنده و روزنامه‌نگار تکلیف رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران عملاً دو هفته مانده به پایان فصل مشخص شد و تیم‌های ملوان انزلی و مس کرمان با شایستگی جواز صعود به رقابت‌های لیگ برتر را کسب کردند، گرچه چرایی این موضوع هم کاملا روشن است؛ حمایت از مربی بومی تا آخرین لحظه که بدون‌شک از مهم‌ترین عوامل این‌موفقیت بزرگ است و نمونه‌ی روشن آن شرایط مازیار زارع و فرزاد حسین‌خانی در این‌فصل بود.

عدم‌ثبات بزرگترین دلیل ناکامی پرهزینه‌ترین تیم لیگ یک؛
خیبر در اغما!
فرشید گله‌داری
نویسنده و روزنامه‌نگار
تکلیف رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران عملاً دو هفته مانده به پایان فصل مشخص شد و تیم‌های ملوان انزلی و مس کرمان با شایستگی جواز صعود به رقابت‌های لیگ برتر را کسب کردند، گرچه چرایی این موضوع هم کاملا روشن است؛ حمایت از مربی بومی تا آخرین لحظه که بدون‌شک از مهم‌ترین عوامل این‌موفقیت بزرگ است و نمونه‌ی روشن آن شرایط مازیار زارع و فرزاد حسین‌خانی در این‌فصل بود.
خیبر دویدن روی تردمیل
در مورد تیم خیبر در طول فصل به کرات نوشتیم و یاداوری کردیم که با این روندِ نادرست، صعود به رقابت‌های لیگ برتر امری محال است، اما نه گوش شنوایی بود و نه…. گمان می‌کنم متهم‌کردن تیمی به فوتبال ناپاک دیگر امری نخ‌نماست و بهتر است کمی واقع‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم، آیا وقت آن نرسیده که پس از چند سال تلخکامی، دست از این بازی‌های تکراری و خسته‌کننده برداریم و واقعیت‌ها را ببینیم؟ با نگاهی به آمار به‌راحتی می‌شود فهمید که خیبر در این فصل در حالی که شایسته صعود بود، گرفتار تصمیمات غیرحرفه‌ای و خلق‌الساعه و به اصطلاح خودزنی شد تا خیبر با اشتباهاتِ تکراری از صعود باز بماند.
نیمکت لرزان یا مربیان ناتوان؟
خیبر فصل را با عاشوری شروع کرد و از همان ابتدا مالک خیبر قول حمایت و صعود با این مربی را به لیگ برتر داد، قولی که تنها پس از چند هفته از بین رفت و عبداله ویسیِ همیشه‌حاضر در صحنه ادامه‌دهنده این رویاپردازی شد، از نکات مهمِ شرایط ابتدای فصل این بود که، عاشوری عملا پیش از بازی با خوشه طلایی برکنار شده بود، خلاصه دوباره جناب ویسی که اصلا رفتنش قابل‌هضم نبود دوباره برگشت و پس از کسب رتبه دوم در دور رفتِ رقابت‌ها، پس از شروع نیم‌فصل دوم و عدم‌نتیجه‌گیری در دو بازی، جای خود را به فرازِ پر از راز داد تا عملیاتِ ناکامی خیبر در لیگ یک با جناب کمالوند تکمیل شود.
اشتباه، اشتباه است اگر همه بگویند درست است
جناب عبدی عزیز! مالک محترم باشگاه خیبر، بی‌شک، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر زحمات شما در این‌سال‌های دشوار شود و وجود سرمایه خصوصی برای فوتبال ورشکسته‌ی ایران نعمت است، اما در تمامی این‌سال‌ها، برای کسب موفقیت تنها کافی بود کمی پا بر روی احساسات خود می‌گذاشتید و چنین در بزنگاه‌ها عجولانه تصمیم نمی‌گرفتید، امری که با تکرار در فصلِ آتی، باز هم شاهد سریالِ ناکامی‌های خیبر خواهیم بود، اشتباه، اشتباه است اگر همه بگویند درست است، حتی اگر اشتباهاتِ شما توسطِ اطرافیان و نزدیکانِ شما، مورد تائید باشد.
مالکِ محترم! با توجه به اینکه شما خود نیز فوتبالی هستید، آیا می‌دانید پس از تغییر در کادرفنی، هر یک از سرمربیان بعدی تیم، چند بازی و امتیاز را فدا کردند تا خود را با شرایط تیم وفق دهند؟ به گواه آمار، هر کدام ۳ تا ۴ بازی با حداقل، بیست امتیاز! ویسی در ابتدای کار در بازی با شمس آذر و آرمان گوهر و شهرداری همدان، کمالوند جز دیدار جام‌حذفی با مس شهربابک، در لیگ در بازی با خوشه‌طلایی، پارس جنوبی، استقلال ملاثانی و آرمان گهر، چیزی نزدیک ۱۵ تا ۲۰ امتیاز! و این یعنی در بدبینانه‌ترین حالت، خیبر می‌توانست جزو تیم‌های صعودکننده باشد. مالک محترم! نیک بدانید که حمایت دلیل می‌خواهد…
خواهش ما این است که به نظرات پیشکسوتان و دوستداران فوتبال لرستان توجه بیشتری داشته باشید، بی‌تردید برای رسیدن به موفقیت، به نظر همه دلسوزان و پیشکسوتان واقعی خیبر نیاز خواهید داشت، ما مدافعِ منافع فوتبال لرستان هستیم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=15706

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.