آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
5

معاون اقتصادی استانداری لرستان: مردمی‌سازی یارانه‌ها ارزشمند است/ نتیجه امیدبخش خواهد بود

  • کد خبر : 15267
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
معاون اقتصادی استانداری لرستان: مردمی‌سازی یارانه‌ها ارزشمند است/ نتیجه امیدبخش خواهد بود

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها برای کشور ارزشمند است و نتیجه آن امیدبخش خواهد بود. به گزارش طلوع افلاک سیروس ابراهیمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: اگر دولت‌ها در صحنه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مغلوب می‌شوند بخاطر این است که در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف هستند. وی ادامه داد: برای […]

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها برای کشور ارزشمند است و نتیجه آن امیدبخش خواهد بود.

به گزارش طلوع افلاک سیروس ابراهیمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: اگر دولت‌ها در صحنه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مغلوب می‌شوند بخاطر این است که در حوزه اطلاع‌رسانی ضعیف هستند.

وی ادامه داد: برای تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن یک سری موضوعات از جمله مردمی‌سازی یارانه‌ها باید بسیاری از اخبار به اشکال مختلف از خبرگزاری‌ها مختلف برای آگاهی‌رسانی و اطلاع رسانی به مردم بیان شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان  افزود: از سال ۱۳۹۷ با تصمیم دولت وقت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بخش بسیاری از کالاها مصرفی مردم تعلق گرفت و سابقه یارانه دادن دولت به کالای مصرف از بدو انقلاب آغاز شد و پس از جهش ارز به ارز ۴۲۰۰ تومانی روی آوردند.

ابراهیمی بیان کرد: تاکنون چند نرخی بودن مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورد و زیان کلی را به رابطه دولت و ملت وارد کرد.

وی با بیان اینکه کشوری هستیم با جمعیت زیاد که دو سوم آن کویری و وضعیت بارندگی خوبی نداریم و کشاورزی مردم سنتی و معیشتی محور است و صنعتی و اقتصادی محور نیست، افزود: نارضایتی مردم بخاطر این نیست که نظام جمهوری اسلامی مدینه فاضله افلاطون را نساخته بلکه نارضایتی آنها از رانت و فسادها و برخی یک شبه میلیارد شدند و برخی در قعر جدول قرار دارند و  علت آن رانت یارانه است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با تاکید براینکه گندم، جو، کنجاله، روغن و افزایش قیمت کالاهای اساسی جهانی بوده است و تامین منابع ارزی دولت بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: برخی از خبازی‌ها کیسه‌های آرد را می‌فروشند و افراد سودجو آن را از طریق مرز به خارج از کشور صادر می‌کند و این درحالیست دولت باید یارانه آن را هم بدهد و این درحالیست که ۲۱۰۰ خبازی در استان داریم چند نفر باید آنها را روی آنها نظارت داشته باشند.

ابراهیمی بیان کرد: بخشی از یارانه‌بگیران ما کشورهای منطقه هستند که از کالاهای ما به صورت قاچاق استفاده می‌کنند و باید این کار باید حل شود.

وی گفت: مردم شاید از این موضوع آگاه نباشند باید در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد چرا که نباید دولت و ملت روبروی هم بایستند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه مردم و دولت در مقابل هم نیستند بلکه یکی هستیم، ادامه داد: حرص و ولع کاذب را از سوی برخی شهروندان  در این چند روز شاهد بودیم، مردم با درک صحیح از محیط پیرامون خود می‌توانند به اقدامات دولت کمک کنند، مردمی سازی یارانه‌ها برای کشور ارزشمند است و نتیجه آن امیدبخش خواهد بود.

وی عنوان کرد: سرانه مصرف مرغ در  لرستان کمتر از ۱۵۰ تن است و روز گذشته ۲۲۰ تن مرغ تزریق کردیم چرا باید شاهد صف‌های طولانی مردم باشیم.

ابراهیمی تاکید کرد: هرجایی در دنیا کشورها و دولت‌ها موفق بودند مردم قدم به قدم منافع جامعه خود را به موقع درک و عمل کردند و مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید، زیرساخت‌ها و شغل است و این کاری خیر و نیکوست.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=15267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.