آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3

ارباب رجوع یا برده رجوع ؟!؟!

  • کد خبر : 12731
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۲۶
ارباب رجوع یا برده رجوع  ؟!؟!
شاید شما هم به عنوان ارباب رجوع با بی احترامی و بداخلاقی و بی توجهی کارمندان ادارات و سازمان‌ها مواجه شده اید.

شاید شما هم به عنوان ارباب رجوع با بی احترامی و بداخلاقی و بی توجهی کارمندان ادارات و سازمان‌ها مواجه شده اید.
اصطلاح ” ارباب رجوع ” به زبان ساده ؛ یعنی مراجعه کننده ای که حکم ارباب را دارد و طرف مقابل در اداره مربوطه نیز در حکم کسی که خادم و رعیت ارباب است. شاید این اصطلاح قدری تلخ و سخت باشد ولی در حقیقت می‌خواهد بگوید که تمام ارکان ادارات و سازمان‌ها می‌بایست خدمتگزاری بی چون و چرا برای مراجعه کنندگان باشند چرا که حوائج مردم برای گره گشایی به گردن آنان افتاده است. در مبانی فرهنگی و دینی ما به شدت بر موضوع احترام و مهربانی و دوستی و… تاکید شده و بنابراین هرگونه بداخلاقی کارکنان ادارات با مراجعه کنندگان؛ حرکتی ضد فرهنگی؛ ضد دین و اخلاق و انسانیت است.
متاسفانه در اکثر ادارات؛ با مراجعه کنندگان همچون ” برده” رفتار می‌شود تا ” ارباب”.
بد رفتاری و بد اخلاقی کارکنان ادارات با ارباب رجوع چند علت مهم دارد :
۱- فقدان یک نظام تشویق و تنبیه مناسب در سازمانها و ادارات.
۲ – فقدان یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد که بتواند منجر به اجرای نظام شایسته سالاری شود.
۳ – ضعف تخصصی و شخصیتی مدیران بالادستی کارمندان.
۴ – فقدان آموزش‌های مستمر لازم و کافی مربوط به اصول و فنون مردمداری؛ ارتباطات انسانی و روابط عمومی.
۵ – به نظر می‌رسد خیلی از اینها قصد ناراضی تراشی عمومی دارند و به نوعی می‌خواهند جلوی دولت بایستند.
۶ – عدم توجه لازم و کافی در فرآیند گزینش و استخدام کارمندان ادارات که می‌بایست تمرکز بر استخدام افراد خوش اخلاق و صبور و مودب باشد.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=12731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.