آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
8
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد:

دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه انجام پژوهش را ندارند

  • کد خبر : 8773
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه انجام پژوهش را ندارند
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: نگاه پژوهشی در بین اغلب مدیران و مسئولین وجود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: نگاه پژوهشی در بین اغلب مدیران و مسئولین وجود ندارد.
رضا میردریکوند در دومین نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه علم و پژوهش که با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، در خصوص بررسی موانع پژوهش در استان بر اساس گام دوم انقلاب و ارائه راهکارها، با بیان اینکه پژوهش در استان دنباله‌روی آنچه است که در کشور انجام می‌شود، بیان کرد: نتیجه پژوهش بنیادی باید به جامعه برگردد و اما در پژوهش‌های کاربردی با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که سفارشی شدند و داده‌سازی در آنها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه البته جایگاه علمی کشور قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست، افزود: متاسفانه سرقت علمی موضوعی است که حیثیت کشور را زیر سوال می‌برد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد عنوان کرد: تا زمانیکه مسائل کلان کشور حل نشود این قبیل مشکلات حل نخواهد شد.
میردریکوند ادامه داد: اعتبارات پژوهشی اندک است و براساس تصمیمات کارگروه پژوهشی استان بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شود و البته در امر پژوهش باید دید پژوهشی وجود داشته باشد تا بتوان کار انجام داد.
وی با تاکید براینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی انگیزه لازم برای انجام پژوهش را ندارند، عنوان کرد: هیچ کار حساسی را نباید بدون تحقیق و استفاده از نتایج یک پژوهش به انجام رساند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با انتقاد از اینکه مدرک‌گرایی معضل جامعه ماست، تصریح کرد: در دانشگاه‌های دنیا ورود افراد به دانشگاه صرفا گرفتن مدرک نیست.
میردریکوند گفت: در لرستان مشکلات زیادی برای انجام پژوهش وجود دارد که مهمترین آنها این است که نگاه پژوهشی در بین اغلب مدیران و مسئولین وجود ندارد.
وی ادامه داد: اعتبارات اندک پژوهشی سبب شده که اکثر پژوهشگران رغبت به انجام کارهای سفارشی و تکراری داشته باشند تابا صرف کمترین زمان، پژوهش را انجام و از این طریق بیشترین امتیاز علمی را کسب کنند.
این معاون دانشگاه یادآور شد: نیاز است به منظور استفاده از امکانات و تجهیزات سایر دانشگاه‌های استان شبکه متمرکزی در این راستا ایجاد شود.
میر دریکوند گفت” اگر پژوهش تقاضا محور باشد بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.
وی بر تربیت دانش‌آموز پرسشگر در آموزش و پرروش تاکید کرد و گفت: باید نظام آموزشی تعلیم و تربیت به سمت تربیت دانش‌آموز پرسشگر پیش رود و این موضوع جایگزین حافظه‌محوری شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هم‌خوانی نداشتن اعتبارات پژوهشی با موضوعی که تعریف می‌شود، نبود انگیزه برای انجام پژوهش در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی  و در اولویت نبودن این موضوع در بین مسئولین از جمله مشکلات پیش‌روی پژوهش در لرستان است

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=8773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.