آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
4
دکتر حسن خسروی:

شهر خرم آباد چگونه باید ” خرم” و ” آباد” شود؟!؟

  • کد خبر : 7675
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
شهر خرم آباد چگونه باید ” خرم”  و  ” آباد” شود؟!؟
حقیقت تلخ آن است که استان لرستان با وجود تمامی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل خود در طول 50 ساله اخیر آنچنان که باید و شاید مورد توجه سیستم حکمرانی کشور قرار نگرفته است. دلایل این امر هر چه که بوده و هست به کنار. می‌خواهم دلسوزانه نسبت به زادگاهم به چند نکته راهبردی اشاره کنم :

حقیقت تلخ آن است که استان لرستان با وجود تمامی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل خود در طول ۵۰ ساله اخیر آنچنان که باید و شاید مورد توجه سیستم حکمرانی کشور قرار نگرفته است. دلایل این امر هر چه که بوده و هست به کنار. می‌خواهم دلسوزانه نسبت به زادگاهم به چند نکته راهبردی اشاره کنم :
۱ – لرستان برای عمران و آبادانی و رشد و توسعه پایدار اول از هر چیز نیازمند ساختارهای محکم آموزشی و پرورشی مناسب است.
۲ – اگر می‌خواهیم که شهر خرم آباد واقعا ” خرم” و ” آباد” شود بایستی شرایط زیستی شهر نظیر معماری و شهرسازی را ارتقاء دهیم. کوچه ها و خیابان‌های برخی روستاها از برخی کوچه های خرم آباد ؛ زیباتر و آبادتر هستند. این بدان معنی است که در بحث معماری و شهرسازی و زیباسازی و نگهداری شهر منطبق با استانداردهای جهانی بسیار عقب هستیم. درست است که شهر خرم آباد زمین‌های مسطح فراوانی ندارد اما با تاسف فراوان حتی از صخره ها و کوه های موجود شهر هم استفاده بهینه‌ای حداقل در بحث گردشگری و توریستی نظیر ایجاد تله کابین ؛ ایجاد آبشار مصنوعی و… نشده است.
۳ – حقیقت امر آن است که برای اداره استان زرخیز لرستان باید از مدیرانی استفاده کرد که شنا کردن در دریا را بلد باشند نه شنا کردن در حوض. مدیران ریسک پذیر دوراندیش و شجاع هستند که منشا تحول و تغییرند وگرنه مدیرانی که فقط عادت دارند بنویسند : بررسی و طبق ضوابط و مقررات اقدام شود ؛ بسیارند.
۴ – چیزی که به رشد و توسعه پایدار خرم آباد کمک شایانی می‌تواند کند برخورداری از یک صدا و سیمای قدرتمند متفکر و خلاق است. آنها فقط فضای سبز بزرگ و خوش آب و هوایی دارند؟!؟
۵ – قطعا آموزش کلید دانایی است. آموزش‌های عمومی؛ آموزش دولتمردان؛ مدیران؛ کارکنان؛ آموزش‌های مربوط به حقوق شهروندی؛ کمک به جریان آزاد اطلاعات؛ استفاده از ظرفیت عظیم فضای مجازی؛ بهره گیری از نظرات و اندیشه های رسانه های دیداری و نوشتاری؛ خبرگزاری‌ها و خبرنگاران متخصص و متعهد بسیار مهم و سرنوشت ساز است.
۶ – شهردار و شهرداری خرم آباد نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه شهر دارند. شهردار خرم آباد می‌بایست آنقدر دانش مدیریتی و ارتباطی داشته باشد که شبانه روز در پی گسترش مناسبات و تعاملات فنی اجرایی با مقامات و مدیران داخل استان و خارج استان و حتی بین المللی داشته و دائما تجربیات موفق سایرین را با بومی سازی عالمانه و مدبرانه آنها به نفع شهر و مردم شهر بکار گیرد.
۷ – خرم آباد برای آبادانی و سرآمدی شدیدا نیازمند اتاق فکری متشکل از نخبگان دلسوز داخل و خارج کشور و کارآفرینانی راهگشا و صف شکن است که فرمانداری و استانداری بطور شایسته و بایسته در این خصوص باید کار جدی مستمر سازمان یافته ای را به انجام برسانند.
۸ – تمام ارکان و ساختارهای اداری استان بایستی فکر و ذکر خود را بطور یکپارچه معطوف به جذب حداکثری سرمایه گذاری از طریق فراخوان‌های عمومی و بین المللی با مشوقهای انگیزشی کنند تا شهر چهره ای فرامنطقه ای و بین المللی بخود بگیرد.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.