آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
5

شهر اشترینان “” بروجرد به شدت نیازمند محرومیت زدایی است .

  • کد خبر : 7354
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
شهر اشترینان “” بروجرد  به شدت نیازمند محرومیت زدایی است .
✍وجه تسمیه اشترینان را عمدتا دو گونه گفته اند : 1 - محلی برای نگهداری و یا پرورش شترها . 2 - پختن نانهایی بزرگ در منطقه که به جهت آنکه ۵ حلال گوشت بزرگ شتر میباشد ( نان بزرگ ) بدین نام مشهور گشته است . در هر حال شاید لازم باشد که نام متناسب و پرمعنی و شایسته ای برای این شهر انتخاب و تصویب شود . متاسفانه خیلی از روستاها و شهرهای ما اسم‌های قشنگ و مناسبی ندارند ؟!؟

شهر “” اشترینان “” بروجرد
به شدت نیازمند محرومیت زدایی است .

✍وجه تسمیه اشترینان را عمدتا دو گونه گفته اند :
۱ – محلی برای نگهداری و یا پرورش شترها .
۲ – پختن نانهایی بزرگ در منطقه که به جهت آنکه ۵ حلال گوشت بزرگ شتر میباشد ( نان بزرگ ) بدین نام مشهور گشته است .
در هر حال شاید لازم باشد که نام متناسب و پرمعنی و شایسته ای برای این شهر انتخاب و تصویب شود . متاسفانه خیلی از روستاها و شهرهای ما اسم‌های قشنگ و مناسبی ندارند ؟!؟
از میدان زائران کربلا در بروجرد که به سمت ملایر خارج میشوید؛ بعد از حدود ۱۳ کیلومتر به شهر اشترینان می‌رسید. اشترینان عبارت است از یک بلوار اصلی و مواصلاتی که ابتدای ورودی آن میدان بسیج و بعد میدان شهدا و در آخر شهر هم میدان امام حسین ( ع ) واقع شده است . ابتدا و انتهای شهر شاید به ۳ کیلومتر نرسد و شاید عرض شهر هم به یک کیلومتر نرسد . اگر بخواهم مقایسه ای داشته باشم میتوان گفت که مثلا شهر تهران حدود سیصد برابر بزرگتر از شهر اشترینان است ؟!؟؟!.
بنابر مطالعات میدانی بنده از جمیع جهات ، شهر اشترینان به شدت نیازمند محرومیت زدایی است. این شهر فاقد تاسیسات مناسب زیستی و زیربنایی شهری بوده و روستایی بزرگ شده بیش نیست. اشترینان فاقد هرگونه معماری اصولی و مختصات زیبایی شناختی شهری است. شهر اشترینان از لحاظ ساخت و ساز به شدت نامنظم؛ پراکنده و بی حساب و کتاب است و مردم از کمترین امکانات تفریحی و رفاهی برخوردارند . شما در گلزار شهدا و یا سایر اماکن شهر یک سرویس بهداشتی مناسب پیدا نمیکنید و حتی در برخی از آنها مایع دستشویی هم پیدا نمیشود ؟!؟! یعنی اصول اولیه بهداشتی و سلامتی در آنجا برای هیچ مدیر و مسئولی مهم نیست. و این خیلی عجیب و دردناک است؛ درحالی که جهان در صدد استفاده از تاکسی های پرنده میباشد؛ ما دچار چنین وضعیت اسفناکی در شهرهای خود هستیم.
مردم شریف اشترینان ؛ حقیقتا هیچ دلخوشی و سرگرمی و مرکز تفریحی و ورزشی مناسبی ندارند. هیچ سینما و خانه تاتر و شهربازی و فرهنگسرایی در آنجا وجود ندارد و معلوم نیست که این شهر اساسا از شهر شدن و شهر بودن چه خیری دیده است؟!؟ . صد البته اغلب شهرهای کوچک ایران همین گونه است . یک بلوار و چند تا خیابان و دیگر هیچ …
شهر اشترینان از لحاظ راه های مواصلاتی ، زیباسازی ، جدول گذاری ، کوچه بندی ، پارک ، آذین بندی و روشنایی معابر ، درخت کاری و فضای سبز ، پیاده رو سازی ، ساماندهی دست فروشان ، مغازه داران ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای شهری و… به شدت هرچه تمامتر در محرومیت و فقر به سر میبرد . و به نظر میرسد که این شهر فاقد هرگونه برنامه استراتژیک توسعه ای است . کامیونها و تریلی های فراوانی از اشترینان به سمت ملایر می‌روند ولی دریغ از یک پاتوق و استراحتگاه شیک و زیبا. امید است در دولت سیزدهم؛ استانداران و فرمانداران و خصوصا وزارت کشور؛ در زمینه رسیدگی همه جانبه به این قبیل شهرها اقدامات دلسوزانه و شایسته کارشناسی شده‌ای را به مورد اجرا گذارند. راه نجات و توسعه بروجرد و اشترینان؛ فقط جذب سرمایه گذار و توجه به صنعت توریسم و گردشگری است.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.