آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
8
آغاز هفته دولت:

هفته دولت و چهارم شهریور روز کارمند گرامی باد

  • کد خبر : 6199
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۲
هفته دولت و چهارم شهریور روز کارمند گرامی باد
⏺ کارمند و کارگر ؛ بزرگترین و مهم ترین سرمایه های مولد و ارزشمند هر کشوری محسوب می شوند

هفته دولت و چهارم شهریور
روز کارمند گرامی باد

از : دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران.

⏺ کارمند و کارگر ؛ بزرگترین و مهم ترین سرمایه های مولد و ارزشمند هر کشوری محسوب می‌شوند.
اداره و سازمان ؛ شرکت و کارخانه ؛ بخودی خود ؛ جز مشتی سنگ و آهن و آجر نیستند. آنچه که به این ساختمان‌ها و کارخانه ها و ادارات ؛ ارزش و قیمت می‌دهد ؛ همانا انسانهای تلاشگر و شریف و بزرگواری به اسم کارمند و کارگر هستند که چنانچه بدرستی قدر و قیمت ؛ ارزش و جایگاه آنان را بدانیم ؛ آن سازمان می‌شود امثال بنز ؛ اپل ؛ مایکروسافت ؛ جنرال الکتریک ؛ تویوتا و….
باعث تاسف و تاثر فراوان است که عده زیادی از مدیران بی کفایت و بی لیاقت ؛ هنوز هم کارمند و کارگر را به مثابه یک “” ماشین “” می‌پندارند. غافل از آنکه سرمایه بسیار ارزشمندی به اسم کارمند و کارگر ؛ دارای احساسات و عواطف و انگیزه و… است که چنانچه بدانها توجه لازم و کافی مبذول نگردد ؛ نه تنها فرسوده و پژمرده و سرکوب می‌شوند بلکه کشور دچار آنچنان ضرر و زیان مادی و معنوی می‌گردد که سالیان سال ترمیم و بهبود و درمان آن زمان می‌برد و بعضا هیچ گاه جبران شدنی نیست.
⏺ چهارم شهریور به مناسبت هفته دولت و شهادت جمعی از دولتمردان نیک سرشت نظیر شهیدان رجایی و باهنر ؛ روز کارمند نامگذاری شده است و این در حالی است که در طول چهل سال گذشته ؛ دولت‌های مختلف هیچ گاه حق و حقوق کارمند مظلوم و شریف دولت را تمام و کمال پرداخت نکرده اند. امروز جامعه کارکنان دولت در آتش برخی سوء مدیریت ها و بی توجهی ها می‌سوزند و می‌سازند ؛ اما در انجام وظایف سازمانی خود بر اساس شرافت و وجدان بیداری که دارند ذره ای کوتاه نمی‌آیند. حق اولاد و حق تاهل و حق ایاب و ذهاب و… یک کارمند آنقدر خنده دار و تاسف انگیز و مسخره است که دل هر انسان آزاده ای را بدرد می‌آورد.
کارمند ؛ آنقدر مظلوم و شریف است که حتی قبل از دریافت حقوق و مزایا ؛ اول مالیات‌ او کسر می‌گردد. کارمند ؛ آنقدر عزیز است که برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود ؛ از ارباب رجوع پولدار خویش درخواست کمک و مساعدت نمی‌نماید. کارمند ؛ آنقدر غم و غصه های ریز و درشت خود را در دل پنهان می‌دارد که حتی خانواده ایشان نیز از داغ دل او بی‌خبرند. کارمند ؛ آنقدر به وطن و کشور خود ایران عزیز ؛ پایبند است که با وجود تمامی کاستی‌ها حاضر به ترک وطن نیست و همینجا خدمت خالصانه خود را ادامه می‌دهد.
⏺ متاسفانه تبعیض و بی عدالتی در بین کارمندان ادارات بسیار زیاد و رنج آفرین است. چرا کارمند شرکت نفت و بانک ملی بیمارستان دارند و بقیه ندارند؟!؟! مگر همه اینها کارمند دولت نیستند؟ چرا کارکنان هواپیمایی و راه آهن و… سهمیه بلیط مسافرتی دارند و بقیه ندارند.؟!؟! چرا اغلب سازمانها ؛ هتل و مهمانسرا و ویلاهای آنچنانی و… دارند و بقیه کارمندان ندارند؟ مگر کارمند درجه یک و دو هم داریم؟!؟!. همه کارمندان باید از همه امکانات همه دستگاه ها استفاده کنند. تبعیض و خط کشی و جزیره ای عمل کردن و نگریستن به موضوعات به صورت خودی و غیر خودی قطعا به زیان مدیریت دولتی بوده و خواهد بود. اگر امکانات هست برای همه و اگر نیست برای هیچ کس. همین.
⏺ کوتاه سخن آنکه از دولتمردان حداقل انتظار و مردانگی آن است که برای بودجه ریزی سال ۱۴۰۱ به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنند که شاهد جهش متناسب با تورم در حق و حقوق کارمندان باشیم. این کمترین کاری است که دولت باید جوانمردانه و با عذرخواهی تمام قد از کارمندان نسبت به تمامی آنچه که تاکنون انجام نداده بایستی انجام دهد. به قول برخی از دوستان ؛ این که نمی‌شود حقوق به ریال بگیریم و هزینه به دلار باشد ؟!؟!
کارمند ما باید با عزت باشد و عزیز و سربلند. بدون دغدغه معیشت ؛ بدون تبعیض میان او و مثل او در جایی دیگر.
یادمان نرود که کارمند ؛ “” ماشین “” نیست. او انسان است و باید تکریم شود که فرمود : ولقد کرمنا بنی آدم…….

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=6199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.