آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
6

امام حسین(ع) وزیارت عاشورا

  • کد خبر : 5848
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
امام حسین(ع) وزیارت عاشورا
خواهش میکنم با هر عقیده ای که هستید کتاب ارزشمند " نشان از بی نشان‌ها" را حتما بخوانید. شرح زندگانی و کرامات و احوالات مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی ( شیخ نخودکی). ایشان از آن دست انسانهای واصل وارسته ای بوده که دست به خاک میزده ؛ طلا می‌شده. چیزی که امروزه شاید برای خیلی ها باور کردنی نباشد؟!؟! ایشان می‌فرمایند که یکی از دلایل داشتن ذره ای آبرو در نزد خداوند ؛ همانا مداومت بر خواندن زیارت عاشورا و نماز اول وقت بوده است. دقت کنید که اولین کلمه زیارت عاشورا کلمه سلام است و آخرین کلمه نیز سلام . سلام یعنی تسلیم بودن. خود را وقتی در دامن خدا انداختی سالم و سلامت و ایمن هستی. این است راز سعادتمندی. سلام؛ سلامتی می‌آورد.

⏺ نکته ای برای شب هشتم…

خواهش میکنم با هر عقیده ای که هستید کتاب ارزشمند ” نشان از بی نشان‌ها” را حتما بخوانید. شرح زندگانی و کرامات و احوالات مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی ( شیخ نخودکی). ایشان از آن دست انسانهای واصل وارسته ای بوده که دست به خاک میزده ؛ طلا می‌شده. چیزی که امروزه شاید برای خیلی ها باور کردنی نباشد؟!؟! ایشان می‌فرمایند که یکی از دلایل داشتن ذره ای آبرو در نزد خداوند ؛ همانا مداومت بر خواندن زیارت عاشورا و نماز اول وقت بوده است. دقت کنید که اولین کلمه زیارت عاشورا کلمه سلام است و آخرین کلمه نیز سلام . سلام یعنی تسلیم بودن. خود را وقتی در دامن خدا انداختی سالم و سلامت و ایمن هستی. این است راز سعادتمندی. سلام؛ سلامتی می‌آورد. انسان خداجو و خدا محور همواره تسلیم خداست. زیرا وقتی مصیبت و گرفتاری هم می‌بیند؛ می‌گوید : انا لله و انا الیه راجعون. وقتی در مصیبت و گرفتاری از او سوال می‌شود که اوضاع چگونه است؟!؟ می‌فرماید همه چیز خوب است؛ زیباست. جز زیبایی ندیدم. این یعنی تسلیم و سلام. اینجا اگر گفتی سلام ؛ در قیامت جواب سلام و تسلیم بودنت را با جشن و سرور ؛ شادمانی ؛ آداب و مراسم ویژه ای می‌دهند و زیر پایت فرش قرمز پهن می‌کنند و می‌گویند : ادخلوها به سلام آمنین. بفرمایید به بهشت. خیلی خیلیامام حسین(ع) و زیارت عاشورا

از : حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب آشنایی با قرآن و عترت.

⏺ نکته ای برای شب هشتم…

خواهش میکنم با هر عقیده ای که هستید کتاب ارزشمند ” نشان از بی نشان‌ها” را حتما بخوانید. شرح زندگانی و کرامات و احوالات مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی ( شیخ نخودکی). ایشان از آن دست انسانهای واصل وارسته ای بوده که دست به خاک میزده ؛ طلا می‌شده. چیزی که امروزه شاید برای خیلی ها باور کردنی نباشد؟!؟! ایشان می‌فرمایند که یکی از دلایل داشتن ذره ای آبرو در نزد خداوند ؛ همانا مداومت بر خواندن زیارت عاشورا و نماز اول وقت بوده است. دقت کنید که اولین کلمه زیارت عاشورا کلمه سلام است و آخرین کلمه نیز سلام . سلام یعنی تسلیم بودن. خود را وقتی در دامن خدا انداختی سالم و سلامت و ایمن هستی. این است راز سعادتمندی. سلام؛ سلامتی می‌آورد. انسان خداجو و خدا محور همواره تسلیم خداست. زیرا وقتی مصیبت و گرفتاری هم می‌بیند؛ می‌گوید : انا لله و انا الیه راجعون. وقتی در مصیبت و گرفتاری از او سوال می‌شود که اوضاع چگونه است؟!؟ می‌فرماید همه چیز خوب است؛ زیباست. جز زیبایی ندیدم. این یعنی تسلیم و سلام. اینجا اگر گفتی سلام ؛ در قیامت جواب سلام و تسلیم بودنت را با جشن و سرور ؛ شادمانی ؛ آداب و مراسم ویژه ای می‌دهند و زیر پایت فرش قرمز پهن می‌کنند و می‌گویند : ادخلوها به سلام آمنین. بفرمایید به بهشت. خیلی خیلی خوش آمدید و…. این همه چه کنم چه کنم و دغدغه و گرفتاری و احساس خوب نداشتن در عصر حاضر ما برای چیست؟ برای آنکه تسلیم خدا نیستیم. بزرگی میگفت : گاهی فکر می‌کنیم چونکه خیلی گرفتاریم ؛ از خدا دور هستیم. حال آنکه ؛ چون از خدا دور هستیم ؛ خیلی گرفتاریم. در زیارت عاشورا سه عبارت خیلی مهم و حساس وجود دارد تحت عنوان : اسرجت و الجمت و تنقبت. عده ای در روز عاشورا در سپاه دشمن ؛ اسرجت می‌کردند. یعنی زین اسبها و لوازم جانبی و… را دستمال می‌کشیدند و برق می‌انداختند و آماده میکردند( سراج ؛ با تشدید ر ؛ کسانی که در کار چرم و زین و اینها مشغولند). عده ای نیز الجمت می‌کردند. لجام یا لگام همان دهانه بند اسب است. اینها به تعبیر امروزی؛ در واقع پیچ و مهره های اسبها را سفت و محکم می‌کردند تا برای جنگ کاملا آماده باشند. عده ای نیز تنقبت می‌کردند. نقاب و نقیب می‌زدند. اسبها را حرکت می‌دادند برای حمله. فریاد می‌زدند. تشویق می‌کردند. هلهله می‌کردند و شعارها می‌دادند. تا اسب ها و سوارها انگیزه بالایی برای جنگ با امام حسین علیه السلام داشته باشند. روز قیامت همه این سه دسته گفته شده در محکمه الهی قرار می‌گیرند و از آنان سوال می‌شود : بای ذنب قتلت؟!؟ به کدامین گناه ؛ حسین را سر بریدید؟!؟! چرا؟!؟

حسن خسروی خوش آمدید و…. این همه چه کنم چه کنم و دغدغه و گرفتاری و احساس خوب نداشتن در عصر حاضر ما برای چیست؟ برای آنکه تسلیم خدا نیستیم. بزرگی میگفت : گاهی فکر می‌کنیم چونکه خیلی گرفتاریم ؛ از خدا دور هستیم. حال آنکه ؛ چون از خدا دور هستیم ؛ خیلی گرفتاریم. در زیارت عاشورا سه عبارت خیلی مهم و حساس وجود دارد تحت عنوان : اسرجت و الجمت و تنقبت. عده ای در روز عاشورا در سپاه دشمن ؛ اسرجت می‌کردند. یعنی زین اسبها و لوازم جانبی و… را دستمال می‌کشیدند و برق می‌انداختند و آماده میکردند( سراج ؛ با تشدید ر ؛ کسانی که در کار چرم و زین و اینها مشغولند). عده ای نیز الجمت می‌کردند. لجام یا لگام همان دهانه بند اسب است. اینها به تعبیر امروزی؛ در واقع پیچ و مهره های اسبها را سفت و محکم می‌کردند تا برای جنگ کاملا آماده باشند. عده ای نیز تنقبت می‌کردند. نقاب و نقیب می‌زدند. اسبها را حرکت می‌دادند برای حمله. فریاد می‌زدند. تشویق می‌کردند. هلهله می‌کردند و شعارها می‌دادند. تا اسب ها و سوارها انگیزه بالایی برای جنگ با امام حسین علیه السلام داشته باشند. روز قیامت همه این سه دسته گفته شده در محکمه الهی قرار می‌گیرند و از آنان سوال می‌شود : بای ذنب قتلت؟!؟ به کدامین گناه ؛ حسین را سر بریدید؟!؟! چرا؟!؟

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.