آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
4

کابوس های شبانه را جدی بگیرید

  • کد خبر : 5259
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کابوس های شبانه را جدی بگیرید
در دنیای امروز ،هر چیزی را باید جدی گرفت؛ و کابوس های شبانه هم یکی از مواردی است که نباید از آنها غافل شد . اگر از جمله افرادی هستید که در طول شب مدام به اطراف حرکت می کنید ،جیغ می زنید ،بیش از حد تغییر حالت می دهید یا خوابهای ترسناک می بینید از کنار این موضوع به سادگی عبور نکنید

کابوس ها ی شبانه را جدی بگیرید
در دنیای امروز ،هر چیزی را باید جدی گرفت؛ و کابوس های شبانه هم یکی از مواردی است که نباید از آنها غافل شد .
اگر از جمله افرادی هستید که در طول شب مدام به اطراف حرکت می کنید ،جیغ می زنید ،بیش از حد تغییر حالت می دهید یا خوابهای ترسناک می بینید از کنار این موضوع به راحتی رد نشوید.
یافته‌های اخیر نشان می دهد ،کابوس های شبانه، ممکن است یکی از نشانه‌های ابتلا به برخی انواع بیماری مغزی از جمله پارکینسون باشد .
اگر دیدن رویاهای ترسناک به مدت ۵ سال به صورت به صورت متناوب طول بکشد نشان می‌دهد، شما در خطر ابتلا به پارکینسون قرار دارید و حتما با یک پزشک مشورت کنید.
بخشی از خواب و به عنوان مرحله حرکات سریع چشم معروف است. در بیشتر انسانها در این مرحله خواب دیدن آغاز می‌شود. در هنگام مغز ه کنترل عضلات رار ها می کند و به همین دلیل بدن انسان فلج می‌شود. اما در افرادی که دچار مشکلات خاصی هستند ،حرکات بدن ادامه پیدا کرده و حتی ممکن است به مشت و لگد زدن نیز برسد. محققان اسپانیایی هم متوجه شدند، تقریباً یک پنجم افراد بالای ۶۰ سال دچار این مشکلات در خواب و خود هستند، به بیماری پارکینسون دچار می شوند.
پیش از این، داشته ها ی محققان آلمانی نیز حکایت از این داشت که خواب های رنگی افراد نشانه نوخاصی در بیماری روحی و روانی است که احتمال بروز روان‌پریشی درسنین بالاتر را افزایش می‌دهد. در صورت مشاهده چنین حالتی که شما خواب راحتی ندارید و مرتبا کابوس می‌بینیدحتماً این نشان را جدی گرفته و با پزشک مشاور در ارتباط باشید..
نکته مهم:
سعی نکنید بزور بخوابید
برخی افراد برای فرار از این کابوس ها و بدخوابی، به قرص های خواب آور روی می آورند، امری که این روزها دربین این افراد بسیار شایع ورواج یافته است.

امروزه مردم در همه نقاط جهان برای فرار از تبعات گوناگون زندگی ماشینی خود که در بیشتر مواقع به شکل ناامیدی ،افسردگی و بی‌خوابی بروز می‌کند، به قرص‌های خواب‌آور یاانواع ضعیف آرام‌بخش ها پناه می‌برند، غافل از اینکه این قرص‌ها آنهارا به خواب ابدی نزدیک می‌کند.
تحقیقات ۱۳ ساله محققان نشان می‌دهد، افرادی که در طول عمر خود را از این قرص‌ها استفاده می‌کنند ،حدود یک سوم بیشتر از دیگران بااحتمال خطر مرگ روبرو می شوند .
قرص های خواب آور ،تاثیر نامطلوبی را بر سیستم تنفسی می گذارد که می‌تواند احتمال حملات تنفسی در هنگام خواب را افزایش دهد. همچنین احتمال تصادف کردن ،زمین خوردن یا سقوط این افراد در مواقع استفاده از این قرص ها زیاد می‌شود که هر کدام از این اتفاقات می تواند در نهایت منجر به مرگ شود. این داروها هم چنین روی سیستم اعصاب مرکزی بدن هم تاثیرگذار هستند و ممکن است خطر خودکشی را در فرد تقویت کنند

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.