آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
3
تجلیل:

آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی در جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار شد

  • کد خبر : 25287
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی در جشنواره ملی موسیقی جوان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان؛ آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی جشنواره ملی موسیقی جوان صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان؛ آیین تجلیل از برگزیدگان لرستانی جشنواره ملی موسیقی جوان صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.
این نشست با حضور رضا نیازی معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، حشمت فتحی کارشناس موسیقی اداره کل و محمد میرزاوندی رییس انجمن موسیقی لرستان و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن خیر مقدم به برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: بسیار خرسندیم که در جمع نوجوانان و جوانان پویای موسیقی لرستان هستیم بدون شک هنرجویان امروز اگر مسیر درست و بدور از حاشیه را تحت آموزش صحیح طی نمایند، هنرمندان تاثیرگذاری برای فردای موسیقی لرستان خواهند بود و زحمات و تلاش های هنرمندان موسیقی فولکلور از سوی جامعه و نهادهای فرهنگی هنری بدون پاسخ نخواهد ماند.
وی در ادامه تصریح کرد: امر آموزش صحیح و راهبردی موسیقی از موارد مهمی است که پرداختن به آن را ضروری می دانیم از اینروی با رویکردی جدی و پوششی در سراسر استان با برگزاری دوره های آموزشی سطح عالی ویژه مدرسان به این موضوع خواهیم پرداخت.
این مقام مسئول اذعان داشت: برگزاری جشنواره های استعدادیابی در سطح استان و سوق دادن ایشان به جشنواره های ملی همچنین بسترسازی فضای جامعه برای استقبال از کنسرت های مقامی از جمله مواردی است که نیاز مبرم به ساماندهی دارند.
معاون هنری و امور سینمایی ارشاد لرستان گفت: در حقیقت بن مایه موسیقی ما برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم ایران اسلامی است از اینروی ترویج موسیقی های مبتذل در جامعه خوش آیند نیست و موجبات غرب زدگی و تاثیرات سوئی را در زندگی نوجوان و جوان امروزیی بر جای می گذارد، لذا با توکل به خدا و همت هنرمندان و مسئولین ذی ربط تمام تلاشمان را برای ساماندهی و تقویت موسیقی مقامی بکار خواهیم گرفت.
نیازی تاکید کرد: در نظر داریم با نظارت جدی؛ برنامه های در نظر گرفته شده را علاوه بر مرکز در شهرستان های استان نیز جامه عمل بپوشانیم و از کلیه هنرمندان دعوت می نماییم تا تمامی مسائل مربوط به حوزه موسیقی اعم از صندوق اعتباری هنر، کنسرت ها، وضعیت آموزشگاه ها و تولیدات موسیقی را با ما در میان بگذارند.
حشمت فتحی با بیان اینکه در مقوله موسیقی همراهی و حمایت خانواده ها در پیشرفت فرزندان امری مهم و تأثیرگذار است، افزود: تبریک و قدردانی نخست ما ویژه خانواده این بزرگواران است. امید داریم که نوجوانان و جوانان جویای نام در عرصه های ملی خوش درخشیده و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز به عنوان حامی و خدمتگزار اهالی فرهنگ و هنر استان، شاهد بالندگی و پیشرفت ایشان باشیم.
محمد میرزاوندی ضمن تبریک به نوجوانان و جوانان برگزیده جشنواره، اذعان داشت: شما هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزشی خود سعی کنید صاحب سبک باشید و تقلید نکنید تا موسیقی لرستان ضمن حفظ اصالت خود برای نسل جوان جامعه هم تازگی داشته و بروز باشد.
در ادامه نشست معاون هنری، برگزیدگان جشنواره را دعوت به گفتمان کرد و مباحثی پیرامون وضعیت موسیقی و انتقادات و پیشنهاداتی مطرح شد که «نیازی» وعده داد پیگیری های لازم اعمال و موانع مرتفع خواهند شد.
پس از اهدای لوح تقدیرها و اجرای موسیقی زنده توسط تنی چند از برگزیدگان؛ آیین تجلیل با ثبت عکس های یادگاری پایان یافت.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.