آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
4

حمایت‌های ویژه بانک رفاه کارگران از سازمان بیمه سلامت/بانک رفاه بانک اول کشور از نظرسرمایه

  • کد خبر : 24007
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۳
حمایت‌های  ویژه بانک رفاه کارگران از سازمان بیمه سلامت/بانک رفاه  بانک اول کشور از نظرسرمایه

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: سازمان بیمه سلامت کشور یکی از سازمان‌های بسیار مهم و موثر در حوزه سلامت کشور است و آمادگی داریم در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی از این سازمان حمایت کنیم. به گزارش  طلوع افلاک به نقل ازپایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد روابط عمومی بانک […]

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: سازمان بیمه سلامت کشور یکی از سازمان‌های بسیار مهم و موثر در حوزه سلامت کشور است و آمادگی داریم در راستای ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت اجتماعی از این سازمان حمایت کنیم.
به گزارش  طلوع افلاک به نقل ازپایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد روابط عمومی بانک رفاه ، دکتر للـه‌گانی با بیان این مطلب در نشست مشترک با دکتر محمد مهدی ناصحی مدیرعامل این سازمان و هیئت همراه، افزود: بانک رفاه می‌تواند در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان حمایت کند.
ایشان از انتشار اوراق گواهی سپرده خاص به عنوان یکی از اقدامات حمایتی بانک از این سازمان نام برد و گفت: در این بخش در حال حاضر حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بانک تعریف شده است و کارکنان سازمان می‌توانند با خرید این اوراق در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.
مدیرعامل گفت: سود علی‌الحساب این اوراق برای خریدار جذاب است و بانک اصل و سود آن را تضمین می‌کند و در پایان پروژه نیز مابه‌التفاوت سود پرداخت می‌شود؛ توجیه فنی و اقتصادی پروژه‌ها نیز از سوی بانک مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است.
ایشان به نحوه حمایت بانک از تامین مسکن کارکنان سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: در این بخش می‌توانیم علاوه بر پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس ضوابط بانک مرکزی، از ظرفیت‌های شرکت‌های مدیریت پروژه‌های ساختمانی  ایران (مپسا) و آینده‌سازان از شرکت‌های تابعه بانک نیز بهره ببریم. در حال حاضر پروژه ۲۰۰ واحد بهاران شیراز از سوی شرکت مپسا در حال اجرا است و سازمان بیمه سلامت می‌تواند با این شرکت در اجرای این پروژه مشارکت کند.
دکتر للـه‌گانی ادامه داد: این امکان نیز وجود دارد که برای این پروژه‌ اوراق گواهی سپرده خاص منتشر کنیم و کارکنان سازمان با خرید این اوراق شریک واقعی پروژه شوند.
ایشان تصریح کرد: در صورتی که سازمان بیمه سلامت دارای زمین با مجوز ساخت نیز باشد، می‌توانیم از طریق انتشار اوراق گواهی سپرده خاص در راستای اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز در این زمین‌ها اقدام کنیم و با جمع‌آوری منابع سپرده‌گذاران به عنوان نماینده آنان در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشیم.
مدیرعامل از بسترسازی تامین خودرو برای کارکنان سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی دیگر از حمایت‌های بانک از این سازمان نام برد و گفت: اخیرا در همکاری مشترک شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک با شرکت‌های خودروساز و واردکنندگان خودرو در راستای تامین خودرو همکاران بانک اقدام کرده‌ایم و می‌توانیم این همکاری را به سمت کارکنان این سازمان نیز سوق دهیم تا آنان نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
ایشان افزود: در این راستا می‌توانیم بستر همکاری مشترک این شرکت ها و سازمان را فراهم کنیم و یا از طریق شرکت تعاونی مصرف بانک اقدام کنیم.
دکتر للـه‌گانی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به پرسنل سازمان بیمه سلامت را به عنوان یکی دیگر از حمایت‌های بانک از این سازمان برشمرد و گفت: این تسهیلات تاکنون به بخش قابل توجهی از این کارکنان پرداخت شده است و  با تامین منابع مورد نظر نسبت به تداوم پرداخت به متقاضیان اقدام خواهد شد.
ایشان در ادامه به تشریح وضعیت سودآوری و افزایش سرمایه بانک پرداخت و گفت: سود گروه بانک در سال جاری به حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان آن سود خالص است.
ایشان به سرمایه بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از منظر سرمایه بانک اول کشور هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سرمایه بانک مجددا افزایش خواهد یافت و به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
مدیرعامل در ادامه به جایگاه بانک بر اساس استانداردهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این استانداردها بسیار مهم هستند و در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم در حد امکان بانک رفاه را به این استانداردها بسیار نزدیک کنیم؛ از جمله این استانداردها “نسبت مطالبات به تسهیلات” است که این نسبت در بانک رفاه بسیار پایین و حدود ۳ درصد است.
به گفته ایشان، نزدیک بودن شاخص‌های بانک رفاه به شاخص‌های بین‌المللی باعث شده است تا این بانک جزو انتخاب‌های اول بانک مرکزی به منظور مشایعت رئیس جمهور در سفرهای خارجی باشد.
دکتر للـه‌گانی گفت: داشتن سرمایه ۲۰ میلیارد دلاری شرط اصلی بسیاری از کشورها به منظور اجازه تاسیس شعب بانک‌های خارجی است و برای این منظور به دنبال این هستیم تا سرمایه بانک رفاه را به این میزان برسانیم تا بتوانیم نسبت به تاسیس شعبه در این کشورها اقدام کنیم.
ایشان در ادامه به انتقال حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه سلامت از بانک رفاه اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم از طریق اصلاحیه قانون بودجه این مشکل را برطرف کنیم و این حساب‌ها را به بانک برگردانیم.
مدیرعامل افزود: با مقامات عالی در دولت و مجلس صحبت کرده‌ایم و آنها نیز موافق بازگرداندن این حساب‌ها هستند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انتقال این حساب‌ها تصمیم اشتباهی بوده است و با توجه به حجم بالای حمایت‌های بانک از حوزه سلامت کشور، در نهایت به ضرر این حوزه تمام شده است.
ایشان در پایان تصریح کرد: بانک رفاه دارای حدود ۴۰۰ شعبه دانشگاهی و بیمارستانی است که بسیاری از آنها ملکی هستند. بسیاری از این شعب بیش از ۵۰ سال است که دایر و محل مراجعه مردم هستند. به دنبال انتقال این حساب‌ها تصمیم گرفتیم این شعب را منتقل کنیم که گفته شد فعلا از این کار دست نگه دارید تا اقدامات اصلاحی در قانون بودجه لحاظ شود.
شایان ذکر است، دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست طی سخنانی حمایت‌های بانک رفاه از این سازمان را بسیار گسترده و اثربخش توصیف و ضمن قدردانی از این حمایت‌ها بر توسعه همکاری‌های متقابل تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.