آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
5

تکریم ارباب رجوع به عنوان یک راهبرد مهم در دادگستری لرستان خواهد بود/ مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادی در استان جدی است

  • کد خبر : 23353
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
تکریم ارباب رجوع به عنوان یک راهبرد مهم در دادگستری لرستان خواهد بود/ مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادی در استان جدی است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت : مهمترین هدف در قوه قضاییه رضایت مندی مردم از خدمات مطلوب قضایی وتکریم ارباع رجوع از مهمترین برنامه های ما در مدت حضور در استان خواهد بود.  به گزارش طلوع افلاک  ؛حجت الاسلام سعید شهواری امروز شنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگارطلوع افلاک در خصوص […]

رئیس کل دادگستری لرستان گفت : مهمترین هدف در قوه قضاییه رضایت مندی مردم از خدمات مطلوب قضایی وتکریم ارباع رجوع از مهمترین برنامه های ما در مدت حضور در استان خواهد بود.

 به گزارش طلوع افلاک  ؛حجت الاسلام سعید شهواری امروز شنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگارطلوع افلاک در خصوص عدم تکریم ارباب رجوع در برخی از شعب دادگستری استان گفت: مهمترین هدف در قوه قضاییه رضایت مندی مردم از خدمات مطلوب قضایی وتکریم ارباع رجوع از مهمترین برنامه های ما در مدت حضور در استان خواهد بود.

 تکریم ارباب رجوع به عنوان یک راهبرد مهم در قوه قضائیه مطرح است و در آداب القضاء نیز به نکات مهمی در دادرسی  عادلانه و رعایت حقوق مردم سفارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مأموریت محوری و هدف محوری دستگاه قضائی در استان، بیان داشت: تجربه نشان داده که صرف برنامه محوری منجر به نتیجه مطلوبی نشده و باید برنامه‌ها به هدف اصابت کند، مهم‌ترین هدف هم رضایت‌مندی مردم است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مأموریت در دادگستری از برنامه محوری به هدف محوری و تحقق رضایتمندی مردم تبدیل شده است، افزود: نیروهای توانمند، شایسته، برنامه محور در دستگاه قضائی استان نیز به کار گرفته می‌شود.

حجت الاسلام شهواری همچنین با اشاره به پیگیری بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنایع از سوی دستگاه قضائی، ادامه داد: حل معضل مواد مخدر نیازمند کار فرهنگی در کنار برخورد قضائی است و همه دستگاه‌ها باید در این رابطه پای کار بیایند.

وی در ادامه با اشاره آموزش ضمن خدمت در دستگاه قضائی، افزود: لرستان در سال گذشته رتبه اول را در کل کشور کسب کرده است.

 با اشاره به موضوع فساد اقتصادی و عهد خود با مردم لرستان در رابطه با مبارزه با رانت، تبعیض و فساد، اظهار داشت: به طور حتم بر این عهد پایبند خواهم بود، این شعار نیست و با جدیت هم پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اراده جدی برای مبارزه با فساد، رانت و … در دستگاه قضائی وجود دارد، گفت: تشکیل برخی دادگاه‌ها و برخی احکام نشان می‌دهد که اراده در این رابطه جدی است.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در این رابطه تعارفی وجود ندارد و به طور جدی با فساد، رانت و تبعیض برخورد بدون اغماض صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا لازم است که اخبار و اطلاعاتی که از فساد وجود دارد در اختیار دستگاه قضائی قرار گیرد.

حجت الاسلام شهواری در ادامه با بیان اینکه البته باید گزارش‌های ارائه شده مستند و قابل ارزیابی باشد، افزود: مسئله مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادی در استان جدی است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم دادگستری معاونت پیشگیری است که در فرهنگ سازی و … مؤثر است، افزود: پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در برنامه دستگاه قضائی است و حمایت‌های حقوقی و قضائی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام شهواری با اشاره استخدام‌های خارج از ضابطه و حساسیت نماینده ولی فقیه در این رابطه، گفت: ما در حال پیگیری در این رابطه هستیم و امیدواریم خروجی خوبی در این رابطه داشته باشیم.

وی با تاکید بر همکاری و هماهنگی از سوی همه دستگاه‌ها، رسانه‌ها و … در راستای مبارزه با فساد در استان، عنوان کرد: در دادگستری یک برنامه عملیاتی داریم که مکلف به پیگیری و اجرای آنها از جمله کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و… هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با تاکید بر امید آفرینی در راستای پیگیری مسائل و مشکلات در استان، افزود: ترک فعل مدیران دو بخش دارد، یک بخش اگر مدیر به موقع کار خود را انجام ندهد در نتیجه ترک فعل او، جرم به وجود می‌آید، بخشی هم ممکن است منتهی به جرم نشود که در هر صورت این یک امر ناپسند است و یقیناً با مدیرانی که مرتکب ترک فعلی که منتهی به جرم شود برخورد جدی می‌شود.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه چند پرونده در این رابطه تشکیل شده و یک پرونده نیز منجر به صدور رأی شده است، عنوان کرد: این عزم وجود دارد که با مدیرانی که ترک فعل کنند برخورد جدی و بدون تعارف شود.

وی در رابطه با محاکمه‌های الکترونیکی و روند حرکت دادگستری در استفاده از فناوری‌های نوین، گفت: ثبت سنا، دادرسی الکترونیک، محاکمه‌های الکترونیکی و … از جمله این موارد است.

انتهای پیام

خبرنگار امیر محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.