آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
1
رئیس شورای حل اختلاف لرستان:

۳۵ پرونده قتل در لرستان به صلح و سازش منجر شد

  • کد خبر : 22742
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
۳۵ پرونده قتل در لرستان به صلح و سازش منجر شد
رئیس شورای حل اختلاف لرستان گفت: ۳۵ پرونده قتل در این استان در یک سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان گفت: ۳۵ پرونده قتل در این استان در یک سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش ایرنا “یارالله کاکولوند” روز پنجشنبه در همایش ستاد صلح لرستان با اشاره به اینکه تعداد اعضای شوراهای حل اختلاف در لرستان حدود یکهزار نفر هستند، اظهار کرد: در استان ۶۰۰ نفر “صلح یار” و حدود ۳۰۰ نفر نیز داور و میانجی گر فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه صلح بهتر از قضاوت کردن است، چرا که آثار صلح، آثاری ماندگار و همیشگی است، عنوان کرد: در دنیای امروز برون سپاری وظایف دستگاه قضائی به نهادها و مردم رواج پیدا کرده در این راستا در کشور ایران نیز این امر در قالب شوراهای حل اختلاف، “صلح یاران”، “میانجی گران” و “داوران” مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان اظهار کرد: در لرستان حدود ۴۵ درصد پرونده‌ها در مراجع حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

کاکولوند با بیان اینکه از مجموع پرونده‌هایی که از سوی این نهادها و مراجع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد ۴۱ درصد از آنها منجر به صلح و سازش می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته این عدد در استان ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های تصادفات در شوراهای حل اختلاف و ستادهای “صبر” گفت: برخی از پرونده‌ها بین دو تا سه دهه در دادگستری با عدالت کیفری به نتیجه نرسیده، رأی و حکم صادر شده اما آثار آن مانده است، اما در شوراهای حل اختلاف بعد از یک تا دو ماه به نتیجه می‌رسند.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان با اشاره به جایگزین‌های قضائی گفت: در گام اول طرح تحول قضائی، مهم‌ترین چالش اطاله دادرسی و تراکم پرونده‌ها را داشتیم، در این راستا راهکار گسترش جایگزین‌های قضائی و همچنین صلح و سازش در نظر گرفته شد.

کاکولوند با بیان اینکه امروز شاهد افزایش جایگزین‌های قضائی و بحث صلح و سازش هستیم که موجب شده ورود و تراکم پرونده‌ها در دادگستری کم شود، افزود: یکی دیگر از اقدامات در دستور کار اجرای پویش «می بخشم به خاطر امام رئوف» بوده، در این راستا طی سال گذشته ۲۱ پرونده قتل در استان منجر به صلح و سازش شد، همچنین طی دو ماه گذشته نیز ۱۴ پرونده قتل در استان منجر به صلح و سازش شد.

وی گفت: در دو ماه گذشته حدود یکهزار پرونده مهم که وارد شوراهای حل اختلاف استان شده منجر به صلح و سازش شده است

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.