آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی :

توزیع بیش از ۱۲ هزار تن برنج و شکر در لرستان

  • کد خبر : 21292
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
توزیع بیش از ۱۲ هزار تن برنج و شکر در لرستان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: 12 هزار و 142 تن برنج و شکر امسال با نرخ مصوب دولتی ویژه تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۲ هزار تن برنج و شکر در
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۱۴۲ تن برنج و شکر امسال با نرخ مصوب دولتی ویژه تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع افلاک‌ وبه نقل از گریت نیوز،حجت الله بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا ۶ هزار و ۴۹۳ تن برنج و پنج هزار و ۶۴۹ تن شکر تامین شد و با قیمت مصوب در اختیار دستگاه های توزیع کننده قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طی اسفندماه جاری یکهزار و ۶۸۸ تن کالا شامل یکهزار و ۲۷۰تن برنج و ۴۱۸ تن شکر در استان با قیمت مصوب دولتی توزیع شده است که با توجه به برپایی نمایشگاه و نزدیک بودن ایام نوروز و ماه رمضان، حمل کالا به استان ادامه دارد و اکنون نیز ۸۰۰ تن در حال حمل می باشد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۵۰۰ تن شکر برای مصرف زنبورداران و ۳۸۸ تن برای مصارف خانوار، اصناف و صنعت نیز طی اسفندماه جاری توزیع شده است ادامه داد: هم اکنون چهار هزار و ۸۰۰ تن برنج و ۲ هزار و ۵۵۰ تن شکر موجودی انبارهای استان است که به تدریج از طریق نمایشگاه ها و فروشگاه های معتمد وارد بازار می شود.

بیرانوند مصرف سرانه برنج در لرستان را ۳۶ کیلوگرم برشمرد و گفت: سالانه بیش از ۶۴ هزار تن از این محصول در استان مصرف می شود در حالیکه سرانه مصرف جهانی آن ۷۰ کیلوگرم برآورد شده است.

وی همچنین مصرف شکر در لرستان را ۲۹ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن روغن سالانه در استان مصرف می شود که سرانه این محصول در مصارف جهانی ۲۰ کیلوگرم می باشد.

وی یادآور شد: دولت مکلف به تامین ۱۰ درصد بازار کالاهای اساسی به نرخ مصوب است که این اقدام در مواقعی مانند ماه رمضان، ایام نوروز و کمبود کالا انجام می شود در حالیکه این نسبت تا کنون در استان بیش از این میزان بوده است و هم اکنون نیز مشکلی در خصوص تامین برنج و شکر وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=21292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.