آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3
بهمن جعفری:

در بخش واردات لاستیک نیازمند تولید داخلی هستیم

  • کد خبر : 21021
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
در بخش واردات لاستیک نیازمند تولید داخلی هستیم
بهمن جعفری صبح امروزچهارشنبه ۱۹ بهمن ماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: پروژه لاستیک‌سازی در سال ۹۴ کلنگ زنی شده است و جز اولویت‌های کشور است، و در بحث واردات لاستیک نیازمند تولید لاستیک در داخل هستیم و این پروژه در صورت بهره‌برداری می‌تواند بخشی از نیازهای داخلی را مرتفع نماید.

جعفری اذعان داشت: پروژه لاستیک سازی خرم‌آباد از لحاظ فنی و کارشناسی مشکلی ندارد اما در بحث تامین مالی همت سرمایه‌گذار و همکاری بانک‌ها را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: برای تامین آب شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد نیز در بودجه سال ۱۴۰۲ تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: ۲۳ واحد صنعتی لرستان با همکاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌های عامل استان به چرخه تولید برگشته‌اند.

جعفری همچنین به نقش و تعهد این سازمان در راستای ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تعهد صمت لرستان در ایجاد اشتغال ۱۰۵۰ شغل در سال جاری بوده است که ۱۷۳۸ تعهد اشتغال توسط این سازمان در سامانه رصد ثبت شده و خوشبختانه در حوزه صنعت این تعداد اشتغال تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات لرستان مربوط به پتروشیمی خرم‌آباد است، اضافه نمود: بیشترین سهم صادرات استان به شرکت اکسیر، فروآلیاژ و مجتمع کشت و صنعت و پتروشیمی تعلق دارد که عمده این صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در حوزه صنعت ۷۰ درصد ماشین آلات و تجهیزات کشور از طریق واردات انجام می‌شود و در لرستان نیز با رویکرد صادراتی در واحد‌های صنعتی لرستان از تکنولوژی روز دنیا بهره گیری می‌شود.

وی در خصوص صیانت از اشتغال موجود در واحد‌های صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال جدید افزود: نساجی بروجرد یکی از ظرفیت‌های مهم صنعتی در لرستان است و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که این سازمان در راستای حل مشکلات واحد‌های صنعتی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

جعفری با اعلام اینکه ۶۱ واحد صنعتی استان در تملک بانک‌هاست، یادآور شد: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برخی از این واحدها تعیین تکلیف و به چرخه تولید برمی‌گردند و مقرر گردیده تمامی واحد‌های صنعتی در تملک بانک‌ها تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه پتروشیمی کوهدشت نیز کمبود آب دارد،تصریح نمود: سرمایه‌گذار فولاد رومشکان فاقد اهلیت بود و این پروژه کلا منتفی شد و با واگذاری به سرمایه گذار جدید هم‌اکنون در حال تولید پودرهای میکرونیزه است که بزرگترین واحد صنعتی این شهرستان بشمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=21021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.