آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
3
سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر:

بیکاری در صدر مشکلات لرستان

  • کد خبر : 18353
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
بیکاری در صدر مشکلات لرستان
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه بیکاری در صدر مشکلات لرستان است، گفت: بی توجهی تاریخی به موضوع آب و حق‌آبه لرستان مشکل ساز شده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه بیکاری در صدر مشکلات لرستان است، گفت: بی توجهی تاریخی به موضوع آب و حق‌آبه لرستان مشکل ساز شده است.
به گزارش خانه ملت، سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری جوانان لرستان در صدر مشکلات استان است، گفت: نهادهای حاکمیتی جهت سرمایه گذاری در لرستان و شهرستان پلدختر اقدام کنند تا بخشی از مشکل اشتغال جوانان نجیب لرستانی حل شود.
وی افزود: مسئله آب در لرستان از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه درخصوص ذخیره آب و حق‌آبه لرستان شاهد یک بی‌توجهی تاریخی هستیم و همین مسئله باعث بروز مشکلات بسیاری شده است.
کاظمی با اشاره به اینکه رشد در لرستان نسبت به سایر استان ها متوازن نبوده است ، گفت: در سفر هیات دولت به لرستان اعتبارات حوزه زیر ساخت کشاورزی نسبت به سایر استان ها بسیار پایین در نظر گرفته شده است که بایستی در این خصوص بازنگری شده و اعتبارات لرستان در این حوزه افزایش یابد.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: ساخت راه آهن دورود- خرم‌آباد- پلدختر- اندیمشک یکی از مطالبات جدی و اصلی بنده است که احداث این خط کمک شایانی به بحث اشتغال ، صنعت و حتی گردشگری در استان لرستان و شهرستان پلدختر خواهد کرد.
کاظمی به اینکه احداث سدهای چولهول و بن‌لار نقش بسزایی در رشد کشاورزی منطقه و کاهش تنش های آبی خواهد داشت، افزود: باید  با اختصاص اعتبار مناسب در روند ساخت این سدها تسریع شود و همچنین ۱۰ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در شهرستان پلدختر وجود دارد که جهت تکمیل نیازمند اعتبار هستند.
وی ادامه داد: استمهال وام های سیل زدگان و بخشی از خسارات سیل علیرغم تاکید رییس جمهور همچنان جبران نشده است که انتظار داریم در این خصوص همکاری و پیگیری لازم صورت گیرد.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس با بیان اینکه شهرستان پلدختر ظرفیت خوبی در بحث معادن از جمله آهک ، گچ و قیر طبیعی دارد خواستار توجه ویژه به این حوزه شد و افزود: اقدامات خوبی برای افتتاح کارخانه آهک هیدراته صورت گرفته است اما جهت تسریع در تکمیل و افتتاح آن لازم است حمایت ها ادامه دار باشد.
کاظمی گفت: شرکت پتروپالایش در پلدختر به عنوان تنها منطقه نفت خیز استان نیازمند نگاه ویژه مسئولین جهت افزایش خوراک و افتتاح فازهای بعدی است که در صورت تحقق این مهم‌ شاهد اشتغال جوانان بیشتری در این شرکت خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=18353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.