آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
4
احمدرضا دالوند:

آمادگی لرستان برای سیل احتمالی کشور

  • کد خبر : 17243
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
آمادگی لرستان برای سیل احتمالی کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از آمادگی استان برای مقابله با پیامد‌های سیل احتمالی کشور خبر داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از آمادگی استان برای مقابله با پیامد‌های سیل احتمالی کشور خبر داد .
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند عصر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع در بروز حوادث باعث جلوگیری از اتفاقات ناگوار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در برخی از مناطق استان طی روز‌های آتی و احتمال بوجود آمدن سیلاب، باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به صورت عملیاتی پای کار باشند، افزود: در حوزه کشاورزی و دامداری با توجه به اینکه فصل جمع‌آوری محصولات است جهاد کشاورزی و امور عشایری هشدار‌های لازم را به کشاورزان و دامداران اطلاع‌رسانی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی توسط فرمانداران در شهرستان‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: شهرداران جهت شناسایی نقاط حادثه‌خیز شهری و مرتفع کردن آن‌ها هرچه‌سریع‌تر اقدام کنند تا از بروز حوادث ناگوار در شهر‌ها جلوگیری شود.
وی ادامه داد: ورزش و جوانان و میراث فرهنگی به هیئت‌های کوهنوردی و تور‌های گردشگری هشدار‌های لازم را اطلاع‌رسانی و از اجرای برنامه‌های کوهنوردی و گردشگری خودداری کنند.
دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان، عنوان کرد: کارگروه تخصصی تشکیل شد که از طریق شهرداری‌ها نسبت به شناسایی ساختمان‌های ناایمن اقدام کنند و با اولویت‌بندی مناسب این بنا‌ها ایمن‌سازی شوند.
وی به منظور پیشگیری از بروز اتفاقات و ایمن‌سازی بنا‌ها بر لزوم رعایت فرآیند، قوانین و مقررات نظام مهندسی در اجرا و احداث ساختمان‌ها تأکید کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده فرآیند مجوز‌ها و ساخت از ابتدا تا بهره‌برداری الکترونیکی شده و به‌منظور جلوگیری از تغییر نقشه‌ها از طریق سامانه نظام مهندسی، موضوعات را به شهرداری‌ها ارسال می‌کند تا طبق این نقشه‌ها و نظارت صحیح ساختمان‌ها ایمن و استاندارد اجرا شوند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.