آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
2
سیاوش سپهوند:

عیاردوومیدانی لرستان به طلا تبدیل شد…

  • کد خبر : 17149
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
عیاردوومیدانی لرستان به طلا تبدیل شد…
استعدادیابی یک مقوله‌ی پیچیده و‌ گسترده است و این مهم در کشورهای پیش‌رو بسیار دقیق دنبال می‌شود که متاسفانه در کشور ما به‌صورت مقطعی و‌ گاهاً سلیقه‌ای انجام شده است.

سیاوش سپهوند، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت

استعدادیابی یک مقوله‌ی پیچیده و‌ گسترده است و این مهم در کشورهای پیش‌رو بسیار دقیق دنبال می‌شود که متاسفانه در کشور ما به‌صورت مقطعی و‌ گاهاً سلیقه‌ای انجام شده است.

ما در این دوره طرح سطح‌بندی ورزشکاران را در سه سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان راه‌اندازی کردیم و به‌دنبال آن نیز ۷۰ مربی پایه را در نظر گرفتیم. از طریق این طرح بیش از ۴۵۰۰ نفر را شناسایی کرده و به ورزش دوومیدانی معرفی و در اختیار هیئت‌ها  قرار دادیم.

مدارس اصلی‌ترین کانون‌های استعدادیابی برای ورزش دوومیدانی هستند. کشور به ۶ منطقه تقسیم شده و مسابقات مناطق ۶ گانه برگزار می‌شود و نفرات برتر به سطح بالاتر می‌آیند.

بهترین روش استعدادیابی در کشور فقط برگزاری مسابقات است و در شرایط کرونایی به‌صورت مجازی بیش‌تر برنامه‌های کمیته استعدادیابی فدراسیون دوومیدانی پیش رفت. در هر استان یک مسئول استعدادیابی قرار دادیم و گزارش عملکردشان را به‌صورت ماهیانه به کمیته ارائه می‌دهند.

در زمان مسئولیت بنده در لرستان، دوومیدانی بانوان را فعال کردیم و چند قهرمان کشوری تحویل جامعه ورزش دادیم. عیار مدال‌های دوومیدانی لرستان در دوران‌ مسئولیت ما به طلا تبدیل شد.

هیچ‌گونه دودستگی در هیئت دوومیدانی استان لرستان در چهارساله فعالیت بنده به‌عنوان رییس هیئت وجود نداشته است و اگر دوباره مسئولیت بگیرم، دوومیدانی لرستان را بین‌المللی خواهم کرد.

در دوران مسئولیت بنده، برای اولین‌بار قهرمان کشور در رده بزرگسالان شدیم و ۴ دوره مسابقات قهرمانی کشور را در استان برگزار کردیم

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.