آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
3
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

وضعیت منابع آبی لرستان نگران کننده است

  • کد خبر : 13210
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۲۹
وضعیت منابع آبی لرستان نگران کننده است
. مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده دانست، گفت: در صورت بی‌توجهی به بحران خشک‌سالی و فرونشست زمین و اتلاف منابع آب زیرزمینی تا چند سال آینده تعطیلی مطلق کشاورزی را در استان را شاهد خواهیم بود.

۱
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده دانست، گفت: در صورت بی‌توجهی به بحران خشک‌سالی و فرونشست زمین و اتلاف منابع آب زیرزمینی تا چند سال آینده تعطیلی مطلق کشاورزی را در استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش روز دوشنبه یافته، داریوش حسن‌نژاد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان یادآور شد: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان در بهمن سال ۱۴۰۰ نسبت به بهمن سال ۱۳۹۹ حدود ۲ متر افت داشته است که معادل حجمي حدود ۱۵۸ میلیون مترمکعب می‌باشد که نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۰ درصد کاهش داشته است و از این حجم افت، حدود ۶۸ میلیون مترمکعب مربوط به حوضه کرخه و ۹۰ میلیون مترمکعب مربوط به حوضه کارون بزرگ می‌باشد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای با بیان این مطلب که اتخاذ تصمیمات نادرست در مورد تخصیص آب و عدم قیمت‌گذاری نامناسب آب و عدم توانایی کشاورزان در بهینه‌سازی آبیاری نشان از بحران اساسی آب می‌دهد و با توجه به کاهش ریزش باران در استان، بهترین راه برای هدر رفت آب صرفه‌جویی در بخش خانگی و کشاورزی است.
حسن‌نژاد عنوان کرد: متوسط اختلاف تراز سطح آب‌های زیرزمینی، بهمن‌ماه نسبت به دی سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ سانتی‌متر کاهش یافته است و دبی چشمه‌های انتخابی استان در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته حدود ۲۱ درصد و نسبت به بلندمدت حدود ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد که این آمار نشان می‌دهد که ما میراث داران خوبی برای آب نبودیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای در پایان با تأکید به اینکه مدیریت منابع آب وظیفه شرکت آب منطقه‌ای به‌تنهایی نیست گفت: باید همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های عضو شورای حفاظت منابع آب در برخورد با متخلفین و حفظ و مدیریت منابع ارزشمند آب موجود در دستور کار قرار گیرد تا در آینده فجایع زیادتری را شاهد نباشیم

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=13210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.