آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
2

در پنج ماهه اول سال جاری : ۷هزار میلیارد ریال مالیات در لرستان وصول شد

  • کد خبر : 24323
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
در پنج ماهه اول سال جاری : ۷هزار میلیارد ریال مالیات در لرستان  وصول شد

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان  گفت :در پنج‌ماهه ابتدای ۱۴۰۲ نیز میزان وصولی مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی لرستان، هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است. به گزارش طلوع افلاک ،حجت اله صالحی، در نشست با خبرگزاری‌های استان بیان کرد: وضعیت کشور در سال‌های اخیر تحت تاثیر تورم و رکود اقتصادی […]

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان  گفت :در پنج‌ماهه ابتدای ۱۴۰۲ نیز میزان وصولی مالیات از سوی اداره کل امور مالیاتی لرستان، هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش طلوع افلاک ،حجت اله صالحی، در نشست با خبرگزاری‌های استان بیان کرد: وضعیت کشور در سال‌های اخیر تحت تاثیر تورم و رکود اقتصادی با چالش‌هایی مواجه شده و اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت نیز در سال‌های گذشته آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور وارد کرد، همین امر باعث شد نتوانیم سیاست‌های اقتصادی را به خوبی در کشور اجرا کنیم.

وی افزود: به رغم اینکه ایران از صادرکنندگان نفت است، اما در تعیین قیمت آن نقش قاطعی ندارد و کاهش قیمت نفت به اعتقاد کارشناسان هزینه استخراج و استحصال آن را هم پوشش نمی‌دهد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه تحریم‌ها به واسطه نظام سلطه صادرات نفت را تحت تاتیر قرار داده و نتوانسته جایگاه خود را از نظر تامین درآمدها ایفا کند، عنوان کرد: مالیات یکی از مهمترین منابع درآمدی کشورها و از جمله جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، چرا که از مسایل اقتصادی تاثیر پذیر نیست و به همین دلیل بسیاری از کشورها تلاش دارند درآمد خود را از مالیات کسب کنند.

صالحی با اشاره به نقش مهم مالیات در تبیین بودجه، اضافه کرد: رسانه‌ها نقش مهم و محوری در این زمینه دارند و باید از این ظرفیت در پیشبرد اهداف نظام بخصوص در مورد مسائل اقتصادی بهره‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری براساس مسایل اقتصادی کشور بوده است، یادآور شد: با توجه به انقلاب اسلامی ملت ایران در سال ۵۷ و کوتاه شدن دست استکبار از منافع کشور و ترس از صدور انقلاب به کشورهای دیگر، از همان سال‌ها جنگی علیه جمهوری اسلامی شروع شد که علاوه بر جنگ هشت ساله و دفاع مقدس، کشور از نظر اقتصادی تحت تحریم های شدید نیز قرار گرفت.

سرپرست امور مالیاتی لرستان اضافه کرد: تحریم های اخیر به اذعان کارشناسان بی‌سابقه ترین تحریم‌ها علیه کشور بوده اما با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، دشمنان نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند و به همین دلیل سرغ جنگ اقتصادی رفتند که در این بخش نیز با تاکنون موفق نبوده‌اند.

صالحی افزود: سال‌های اخیر با اجرای طرح جامع مالیاتی ، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی بسیاری از خواسته‌های مالیاتی مردم جامه عمل پوشیده شد.

وی با اشاره به فعال بودن ۶۰‌ سامانه جامع امور مالیاتی برای جمع آوری اطلاعات فعالان مالیاتی، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه تهیه شده که تحقق عدالت مالیاتی را منجر شده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان افزود: این سامانه باعت شفافیت اقتصادی شده و اطلاعات فعالیت های مودیان مالیاتی بر روی پرونده الکترونیکی آنها ثبت و مالیاتی که وصول می شود، کاملا حساب شده است.

صالحی با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ که استقبال خوبی از آن شده است، بیان کرد: این تبصره بر اساس اطلاعات مودیان بوده و منجر به قطعی شدن مالیات ها شده و هزینه های جانبی را برای مودیان کاهش می دهد ، با استفاده از این ظرفیت، وقت های اضافه برای مبارزه با فرار مالیاتی و رسیدگی به سایر پرونده ها افزایش خواهد یافت که منجر به عدالت اجتماعی و کاهش اختلاف بین مودیان و سامانه جامع امور مالیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین جریان گردش کالا از نظر کالاهای وارداتی و تولیدی، به دقت بررسی و ثبت اطلاعات آنها منجر به جلوگیری از قاچاق و احتکار کالا می‌شود.

سرپرست امور مالیاتی لرستان در ادامه گفت: پارسال ۱۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال مجموع مالیات وصولی در استان بود که نسبت به سهمیه پیش بینی شده، ۱۰۹ و هفت دهم درصد تحقق یافت که رشدی ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت.

وی بیان کرد: همچنین در پنج ماهه اول امسال، کل مالیات وصولی استان هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که با ۸۰ و یک دهم درصد تحقق، رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

صالحی یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی استان و میزان نقش درآمدهای مالیاتی، سهم لرستان نسبت به سهمیه کشور ۲۸ صدم درصد از کل درآمدهای مالیاتی در پنج ماهه امسال بوده است.

وی عنوان کرد: مجموع درآمدهای مصوب استان که سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین می‌کند، ۲۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال بود که سهم مالیات از این مبلغ ۲۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال تعیین شده و بر این اساس ۹۴ و سه دهم درصد از درامد استان ناشی از مالیات است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد:‌ سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال کل درآمد استان بود که ۳۷،۸ درصد تحقق یافته است.

صالحی با اشاره به نقش مالیات در تامین درآمدهای استان، افزود: درآمدهای استان نیز در پنج ماهه نخست امسال، چهار و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص وصول عوارض ارزش افزوده، گفت: عوارض ارزش افزوده عوارضی است که به حساب خزانه واریز و به صورت تجمیعی سهم استان مشخص و بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان اظهار کرد: پارسال از محل پرداخت عوارض ارزش افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال برای عمران و آبادانی شهری به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد.

صالحی افزود: همچنین طی پنج ماهه نخست امسال تاکنون مبلغ ۶۰۷ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر استان واریز شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.