آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
0
دکتر بهرام دلفان:

مرکز درمان ناباروری عسلیان خرم‌آباد در حال تجهیز است

  • کد خبر : 23299
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
مرکز درمان ناباروری عسلیان خرم‌آباد در حال تجهیز است
به گزارش پایگاه خبری طلوع افلاک وبه نقل از یافته، دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه در نشست قرار گاه دانشگاهی جوانی جمعیت که صبح امروز در حوزه ریاست برگزار شد گفت: مرکز درمان ناباروری عسلیان در حال تجهیز است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین جوانی جمعیت در کل کشور نیازمند تأمین منابع مالی هستیم و استان لرستان نیز از این قاعده مستثنی نیست، تاکنون در این راستا منابع مالی تعیین نشده است و‌امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.
وی افزود: پیگیر هستیم که اعتبارات مورد نیاز را در این حوزه تأمین کنیم اما در کنار این امر اقدامات دیگری نیز باید انجام شود.
دکتر دلفان با تأکید بر جمع‌آوری آمار و اطلاعات مربوط به کاهش و افزایش جمعیت افزود: در این راستا می‌توان از ظرفیت اعضای هیأت علمی که علاقه‌مند به امور جوانی جمعیت هستند استفاده کرد.
وی افزود: می‌توان در این راستا به عضو هیأت علمی ماموریت داد که برای تحقق و پژوهش و جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها اقدامات لازم را انجام دهد که این امر می‌تواند کمک بزرگی در زمینه شناسایی عوامل ناباروری و سقط غیرعمدی باشد.
دکتر دلفان گفت: همچنین این امر سبب می‌شود که عوامل مشوق فرزندآوری و ازدواج مشخص شوند و از آن‌ها در راستای تحقق اهداف جوانی جمعیت استفاده کرد.

.
راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در بروجرد
دکتر سیاوش بیراوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری سطح دو در استان خبر داد.
وی افزود: این مرکز که در شهرستان بروجرد واقع است، به زودی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود و اقدام خوبی در راستای جوانی جمعیت خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی مرکز درمان ناباروری عسلیان عنوان کرد: این مرکز سطح ۳ و بسیار مجهز می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود که این مرکز طی سه ماه آینده تکمیل شود.

در مرکز نفس اقدام بازدارنده نداریم
دکتر مهناز مردانی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه این جلسه بیان کرد: مرکز نفس ( نجات فرزندان سقط) مرکزی است که چندی پیش افتتاح شد.
وی افزود: در این مرکز اقدام بازدارنده نداریم و هیچگونه برخوردی با مادران بارداری که قصد سقط دارند نمی‌شود.
معاون فرهنگی دانشگاه ضمن برشمردن عوامل منجر به سقط ادامه داد: عواملی از قبیل اعتیاد، بدسرپرستی، ازدواج موقت و… سبب تصمیم‌گیری برای سقط می‌شود.
دکتر مردانی گفت: در مرکز نفس خدمات روانشناختی برای مادران باردار که قصد سقط جنین دارند ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: چنانچه خانواده‌هایی به دلیل مشکلات مالی اقدام به سقط جنین کنند در مرکز نفس با همکاری سازمان.‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بنیاد برکت تحت پوشش قرار می‌گیرند و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.