آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
2
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان:

پیش‌بینی خرید ۱۸۰ هزار تُن گندم آبی در قالب طرح کشت قراردادی در لرستان

  • کد خبر : 22944
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
پیش‌بینی خرید ۱۸۰ هزار تُن گندم آبی در قالب طرح کشت قراردادی در لرستان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از پیش‌بینی خرید ۱۸۰ هزار تن گندم در قالب طرح کشت قراردادی در استان خبر داد.

حجت اله بیرانوند گفت: ۴۵ هزار و ۴۳۵ هکتار اراضی گندم آبی استان مشمول کشت قراردادی است و پیش‌‎بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۸۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت و خریداری شود.

وی افزود: مجری دولتی طرح کشت قراردادی در استانها اداره کل غله و خدمات بازرگانی می باشد و برای این امر هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی و نهادهای پشتیبان صورت گرفته است.

بیرانوند اظهار داشت: عدم دریافت ۵۰ درصد از بهای کودهای فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان تا مقطع برداشت و ۲۰ درصد تخفیف سهم کشاورز در بیمه محصولات کشاورزی از جمله مزایای این طرح برای کشاورزان است.

این مسئول تصریح کرد: به ازای هرتن ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه حمل نیز در زمان تحویل محصول به کشاورزان طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بیان کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مجری دولتی طرح ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف طرح کشاورزی قراردادی در سال ابتدایی اجرا و در راستای تسهیل فرایند انعقاد قرارداد ،با طراحی یک نرم افزار کاربردی، حضور فیزیکی کشاورزان را به منظور انعقاد قرارداد به حداقل رسانده و بر این اساس تنظیم قراردادها از شیوه سنتی به الکترونیکی تغییر یافت.

بیرانوند با اشاره به اینکه لرستان از استان های پیشرو در طرح کشت قراردادی است افزود: این طرح مقدمه ای برای اجرای درست برنامه های الگوی کشت است که در سال زراعی جاری در اراضی آبی عملیاتی گردید.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.