آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
0
معاون استاندار:

۶۳ واحد صنعتی لرستان بدلیل بدهی در تملک بانک‌ها هستند

  • کد خبر : 22436
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
۶۳ واحد صنعتی لرستان بدلیل بدهی در تملک بانک‌ها هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۶۳ واحد صنعتی در این استان به دلیل بدهی و مشکلات مالی در تملک بانک ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۶۳ واحد صنعتی در این استان به دلیل بدهی و مشکلات مالی در تملک بانک ها هستند.

“سیروس ابراهیمی” روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: مشکلات عمده ای برای خروج واحدها از تملک بانک وجود دارد که باید بررسی و برطرف شود.

وی ادامه داد: پیش از این بانک ها می توانستند واحدهای تملک شده را بعد از ۲ تا سه مزایده بدون ترک تشریفات واگذار کنند اما اکنون اختیار ترک تشریفات از آنها گرفته شده و همچنین مهلت اقاله ( برهم زدن قراردادها و عقود لازم، با رضایت دو طرف معامله که برهم خوردن قرارداد و از بین رفتن اثر آن، نسبت به آینده، از جمله آثار اقاله می باشند، اهلیت داشتن طرفین قرارداد و اعلام اراده خود، مبنی بر فسخ، از جمله شرایط اقاله، هستند) ۱۸ ماه است که چنانچه کمتر از این زمان گذشته باشد می توان واحد را دوباره به سرمایه گذار واگذار کرد اما این زمان کمی است.

ابراهیمی گفت: بسیاری از واحدها قبلا از طریق جانشینی بانک ها تملک شده اند در حالیکه واحد، مدت ها به فردی واگذار شده و فعال است اما دیوان عدالت اداری این مالکیت را لغو و اعلام کرده است باید از طریق اداره ثبت اسناد تعیین تکلیف شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود به فرد سرمایه گذار مهلت بیشتری داده شود تا بانک ها نتوانند واحد صنعتی را در زمان کوتاه به صورت جانشینی تملک کنند.

یکهزار و ۳۳۲ واحد صنعتی لرستان دارای پروانه بهره برداری که یکهزار و ۸۳ واحد فعال و غیرفعال هستند، ۷۵۰ واحد صنعتی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد و ۲۳۳ واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ واحد فعالیت دارند

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.