آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

تعیین تکلیف ۶ هزار معدن راکد از اقدامات موثر فاطمی‌امین در وزارت صمت است

  • کد خبر : 19865
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
تعیین تکلیف ۶ هزار معدن راکد از اقدامات موثر فاطمی‌امین در وزارت صمت است

– عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تعیین تکلیف ۶ هزار معدن راکد و احیای ۲ هزار واحد تولیدی از اقدامات موثر و قابل توجه «سیدرضا فاطمی امین» طی یک سال و نیم گذشته در وزارت صمت است.  به گزارش طلوع افلاک ،احسان ناصر روز سه‌شنبه در گفت و گو با […]

– عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تعیین تکلیف ۶ هزار معدن راکد و احیای ۲ هزار واحد تولیدی از اقدامات موثر و قابل توجه «سیدرضا فاطمی امین» طی یک سال و نیم گذشته در وزارت صمت است.

 به گزارش طلوع افلاک ،احسان ناصر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت اقدامات مطلوبی در راستای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی انجام شده که به رغم وجود مشکلاتی، عملکرد وزارت صمت در خصوص تسهیل قوانین کسب و کار قابل قبول است.

وی ادامه داد: دولت و وزیر صمت توجه و اهتمام ویژه ای به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و رونق تولید در کشور داشته و مشکلات را به صورت جدی پیگیری کردند که با توجه به شرایط کشور، نباید انتظار داشت تمامی موانع به این سرعت و به زودی برطرف شود.

این فعال اقتصادی در خصوص عدم تحقق واردات خودرو توسط وزارت صمت نیز گفت: اکنون در شدیدترین شریط تحریمی و منابع مالی قرار داریم اما به نظر می رسد برخی نمایندگان بدون توجه به این واقعیت، انتظار تولید خودرو در حد شرکت های معتبر جهانی را دارند و یا خواستار واردات این نوع خودروها هستند.

ناصر اظهار داشت: در این زمینه باید توجه داشت که آیا منابع مالی مورد نیاز(واردات خودرو) در اختیاز وزیر صمت بوده است؟ و یا اینکه در شرایطی که کشور مشکل منابع مالی دارد، منابع ارزی تامین خودرو چگونه و از کجا تامین شود؟

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت خودرو افزود: صنعت خودروی ایران بیش از ۵۰ سال دولتی بوده و محکوم به شکست است که این امر ارتباطی به وزیر صمت ندارد.

وی ادامه داد: قیمت نهاده های تولید از جمله هزینه های انرژی نیز افزایش یافته و دستمزد کارگران ۵۸ درصد بیشتر شده است که این روند صعودی در صنعت خودروسازی نیز وجود دارد، پس چگونه باید انتظار داشت قیمت خودرو ثابت بماند؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: «سیدرضا فاطمی امین» فرد متعهد، کاربلد و پاک دستی است که قوانین را بر اساس منافع شخصی وضع نمی کند چراکه تجربه و تخصص دارد و مانند برخی وزرای قبلی، به طور خانوادگی از رانت استفاده نکرده است.

ناصر یادآور شد: فاطمی امین برنامه بلندمدت و چند ساله دارد اما با طرح موضوع استیضاح دچار حاشیه شده و از برنامه ریزی کلان غافل می شود چراکه هر چند وقت یکبار استیضاح مطرح می شود و عملا زمان کافی یا انگیزه بالا برای خدمت گرفته خواهد شد.

وی همچنین مشکلات پیمان سپاری ارز صادرکنندگان را به دلیل شرایط کلی کشور دانست و گفت: برخی نمایندگان، موضوع عدم اقدام فاطمی امین در راستای تفکیک وزارت صمت را مطرح و دستمایه استیضاح وی می کنند در حالیکه این یک اقدام هزینه بر و تکرار یک آزمون و خطا است اما برخی به دنبال ایجاد وزارتخانه جدید برای استخدام و تحمیل نیروهای خود به بدنه دولت هستند.

به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=19865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.