آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
5
سرهنگ‌محمد زارعی:

نگاهی به عوامل اصلی تصادفات

  • کد خبر : 12974
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۰۱
نگاهی به عوامل اصلی تصادفات
عدم رعایت سرعت مطمئنه را باید در حقیقت یکی از عوامل اصلی تصادفات دانست چون اگر سرعت مطمئنه به درستی رعایت شود جلوی بسیاری از خطرات و حوادث را می گیرد.

– عدم رعایت سرعت مطمئنه را باید در حقیقت یکی از عوامل اصلی تصادفات دانست چون اگر سرعت مطمئنه به درستی رعایت شود جلوی بسیاری از خطرات و حوادث را می گیرد.
 سرهنگ ” محمد زارعی ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با بیان این خبر گفت: عدم رعایت سرعت مطمئنه را باید يکي از عوامل اصلي تصادفات دانست. تحقیقات پلیس نشان می دهد، يكي از موارد تخلفات شايع رانندگان وسايل نقليه كه منجر به تصادف و يا حداقل تشديد آن مي شود تخطي از سرعت مطمئنه است.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان وسايل نقليه موظفند در تقاطع هايي كه چراغ راهنمايي و يا مامور راهنمايي و رانندگي يا تابلوي ايست نداشته باشد، سر پيچ ها، جاده هاي باریک و بطور كلي در محل هايي كه موانعي در مسير حركت آنان قرار داشته باشد و همچنين هنگام بارندگي، مه يا كولاك و مانند آنها، از سرعت وسيله نقليه تا حدي كه بر حسب مورد براي پرهيز از خطر يا تصادف ضرورت دارد، بكاهند و با سرعت مطمئن حركت نمايند.
سرهنگ زارعی با اشاره به اینکه زماني كه رانندگان در حال رانندگي هستند وظيفه دارند تمام حواس خود را متوجه راه و ساير استفاده كنندگان از راه نموده و براي مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالي آمادگي داشته باشند. آگاهي از خطرات مي تواند كمك موثري در تصميم گيري بموقع داشته باشد، رانندگان باید هميشه با سرعتي حركت كنند كه در مواقع خطر به راحتي وسيله نقليه را متوقف كنند. اين شرايط قابل پيش بيني نبوده و هرموقع ممكن است پيش بيايد.
رئیس پلیس راه استان لرستان در پایان به رانندگان توصیه کرد: هميشه در هنگام رانندگي سرعت مناسب اتخاذ كنند و فاصله كافي را با وسيله نقليه جلويي در نظر بگيرند. اگر فاصله اتومبيل با وسيله نقليه جلويي كم شد، با كاهش سرعت، فاصله را باید زيادتر كرد در اين صورت خطر حادثه كم خواهد شد. بنابراين با رعايت سرعت مطمئنه در حين رانندگي مي توان از بروز تصادف جلوگيري نموده و ديگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده ها نباشيم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=12974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.